Torsdag

Idag är det torsdag och inget dagis, och eftersom lillfisen sovit i nästan TRE TIMMAR så har jag och Mosan lekt järnet och läst säkert tjugo böcker så att jag blivit alldeles hes. Till min stora lycka så älskar Moa verkligen att läsa, vi har blivit stammisar på biblioteket och snart har vi väl lånat hem hela barnbok-utbudet. Tanken på alla böcker som ligger utspridda över lägenheten ger mig ont i magen, måste köra en rejäl genomsökning snart.
Top 3 just nu är:
1. Mera Monster, Alfons.
2. Äntligen Bajs!
3. Snurran äter Ketchup.

Vi har äntligen börjat ta tag i det här med potträningen, och köpt hem en bra barnsits till toaletten också, det börjar verkligen bli dags nu. Hon vill inte ha blöja på sig, det är tydligt. Så fort hon kan tar hon av sig den i smyg och drar upp byxorna igen utan att vi märker det (jättekul...) och ännu oftare vill hon "hjälpa till" och tar av sig BAJSBLÖJAN och kommer springande med den, bajset kan man hitta på varierande platser (ännu roligare).
Men hon vägrar sitta på pottan och helt ärligt så har jag inte tid att torka bajs och kiss hela dagarna och samtidigt ta hand om Svea, Moa kan liksom kissa 5-6 gånger på en halvtimme utan blöja och sen slår hon nästan ihjäl sig när hon springer och halkar i pölarna. Men på toaletten och nya sitsen så sitter hon still och läser en bra stund och har kissat barje gång och bajsat en klutt en gång. Duktiga tjejen!

Nu tjoar bebisen att det är lunchdags. Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Jag råkade hamna på din blogg :) Men jag hänger inte riktigt med. Det står att du har en dotter, men det verkar som du har två?

2011-02-18 @ 09:34:46
URL: http://mariadahlgren.blogg.se/
Postat av: Josefin

Wow, vilket roligt nyhetsbrev Barnshopping.se har gett ut denna månad! Kanon erbjudanden på riktigt bra produkter. Nyhetsbrevet kan du läsa här:

http://barnshopping.se/?wpmlmethod=newsletter&id=26&subscriber_id=240&authkey=9c82c7143c102b71c593d98d96093fde

2011-02-28 @ 11:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0