Liten sjukling

Ja, min lilla bebis blev sjuk i lördags! Hon betedde sig konstigt hela dagen, var go och glad som vanligt men ville inte äta några större mängder och så fort hon blev nedlagd i sängen så vaknade hon och blev ledsen. Vi trodde först att hon bara var övertrött, men jag tog ändå tempen för säkerhets skull. Hon hade 38,1 och när jag ringde sjukvårdsupplysningen blev vi ombedda att åka in för så små barn ska inte ha feber. Halmstad eller Borås fick vi välja på, löjligt långt åt båda hållen men vi åkte ändå till Borås på kvällskvisten.
Moa var duktigt om än lite förvirrad på sjukhuset och Svea var så tapper så, hon smilade upp sig och gurglade glatt trots att det inte stod riktigt rätt till. Läkaren såg direkt att vänster öra var rött och Svea blev jätteledsen när hon lös i det, stackars bebisgumman. Vi fick kåvepenin utskrivet som verkade i stort sett direkt, när vi kom hem sent på kvällen fick hon första dosen och somnade och sov natt igenom utan att ha ont. Men man märker att hon inte mår riktigt bra, hon vill inte alls flaskan utan bara amma, det känns bra ändå att bröstmjölken trots allt räcker till, hon brukar ju äta en hel del ersättning i vanliga fall. Sen är hon trött och sover massor, men hon behöver väl ta igen sig efter att ha varit vaken hela dagen i lördags när hon hade ont, och hon har ju en infektion i kroppen och det är väl påfrestande för en sån liten plutta.
Moa har ju ALDRIG varit sjuk "på riktigt", det enda hon har haft är ju förkylningar och tredagarsfeber. Jag kan ingenting om pencillin och sånt, har besparats det hittills. Fan, jag oroar mig nu för att vi har fått ett litet öronbarn, det var jag som barn. Jag hade problem med förstorade mandlar och polyper också och var sjuk JÄMT, så jag har varit så glad att Moa sluppit sånt. Fördelen är ju att jag blev rätt härdad som liten och i stort sett aldrig varit sjuk nu på äldre dar, men jag ser ju hellre att dom slipper vara sjuka när dom är så små, herregud Svea är ju helt pinfärsk. Det är väl lite dagisbacieller som ligger bakom också, Moa hade vi ju nästan isolerad första månaderna, haha.


Första veckan utan gotta avklarad. Eller, igår drack vi varsitt glas cola och åt ostbågar, men det är allt. Alla andra dagar har vi varit nyttiga och superduktiga. Än så länge har det inte hänt ett skit på vågen, men jag känner mig aningen slankare så jag ger det några veckor i alla fall. Men dröjer resultaten alltför länge så blir jag vansinnig, jag tänker inte dricka bubbelvatten och kvällsmysa med en jävla banan om det inte bränner lite fläsk. Oh no, no, no. 

Kommentarer
Postat av: Therese

Usch, när de små liven är sjuka känner man sig hjälplös trots att man vet att medecin finns, eller att de inte är nån större fara egentligen. =)

2010-11-19 @ 10:57:21
URL: http://mirakelcharmtroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0