Tisdag

Oh, nu har jag precis tackat ja till lägenheten i Horred (ja Sara, man får vatten på sin kvarn när man ska tala nedlåtande om den hålan, haha). Nej, det är inget fel på det stället alls egentligen, det är resten av kommunen jag inte gillar eftersom det är 50% bönder och 50% pundare eftersom vem som helst kan få lägenhet och bli kramade av socialen (jag överdriver inte alls, som vanligt).
Det är ju en liten håla helt klart men det är ju faktiskt vad vi vill bo i också. Det finns vårdcentral och ett dagis med jättebra rykte, dessutom finns det massa mysiga barnvagnspromenadvägar och flera badsjöar. Jag ringde faktiskt till dagiset igår och pratade med en supermysig dagisfröken och det känns jäkligt bra, det verkar inte vara någon direkt kö heller. Vi har inte bestämt oss för ifall vi ska låta Mosan gå 15 timmar i veckan när lillefot kommer, men det lutar helt klart åt det. Hon är ju SUPERENERGISK och älskar andra barn, här finns ju ÖF att gå till varje dag men det är ju inte samma sak ute på landet, jag vette katten hur jag ska lyckas stimulera henne tillräckligt samtidigt som jag har ett litet spädbarn att ta hand om. Så vad tror ni? 15 timmar i veckan borde väl vara en god idé? ALLA jag pratat med tycker att Mosan är ett klockrent dagisbarn som skulle trivas som fisken i vattnet.
Lägenheten ligger på bottenplan i ett sutteränghus på två våningar och är 86 kvm stor- BETYDLIGT större än den vi har nu. Tvättmaskin och torktumlare finns i badrummet också, och en diskmaskin i köket, fyyy för att behöva gå till tvättstugan igen nu när man vants sig av med det. Fint skick är den i också, huset är byggda på 90-talet någon gång. Tapeterna var väl lite hej-kom-och-hjälp-mig i några rum men jag har redan ringt och flirtat lite med områdeschefen. Nä, det ska nog bli bra det här. Är lite besviken på uteplatsen bara, den är liten och ligger framför huset mittemot ett annat hus, men det gick jättebra att sätta upp staket och något insynsskydd om man ville det.
Idag har jag shoppat en polkagrisprickig klänning till Moa, hennes första trosor (hon tar ju av blöjan HELA dagarna) och de allra första kläderna till lillbebis. Hen härjar så i magen att jag kände mig tvungen att visa att jag är medveten om hens antågande. Det blev en omlottbody i gult med matchande mjukisbyxor med mudd. Trodde inte att jag skulle vara så fjantig den här gången men jag har redan vikt ihop och vecklat upp det lilla setet mååånga gånger!:)
P.s Det är min blogg och inte jag som är efterbliven när det gäller styckeindelningar D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0