Så vad händer?

Insåg att jag glömt uppdatera om hur det gick med husköpet. Vi sket i det. Efter besiktningen så kändes det på tok för osäkert att gå igenom med köpet, den där lilla mögelfläcken kunde ju faktiskt ha varit hur utbredd som helst- eller inte alls och vi gick därmed miste om ett helt underbart hus.
Men plötsliga oväntade utgifter känns inte som något jag vill oroa mig för på nätterna och FRAMFÖRALLT, vi kunde ha kommit relativt billigt undan genom att Mikael kunde fixat en del som behövde göras men jag tänder inte på tanken att ta hand om Moa och lillbebis helt själv medan han renoverar hus all ledig tid. Jag vill att vi ska ha det likadant som vi har det nu även med nästa bebis- vi delar på rubbet efter att han kommer hem från jobbet. Jag tycker att det är jävligt viktigt att vi har råd att låta honom vara hemma och vara pappaledig även med nästa barn och inte behöva snåla med varken pengar eller tid när vi har två så små barn. Och då är det där huset för osäkert.
Så vad händer nu? Vi fortsätter försäljningen av lägenheten, för i stan vill vi inte bo och 53 kvm känns inte så jävla lockande heller direkt. Det får bli en hyresrätt i Marks bajskommun tills vidare, sen SKA det bli hus och rejäl trädgård. Har blivit erbjuden en stor trea på bottenplan och det lutar helt klart åt att vi tackar ja till den för tiden börjar bli knapp. Den ligger i Horred, där jag har bott innan (det var ingen direkt lycklig tid om man säger så, men området är det inget fel på). Det kommer i alla fall vara jättenära till affär, till BVC och till dagis och det är det viktigaste. Dessutom slipper småskitarna kvävas av avgaser! Prioritet nummer ett.

Kommentarer
Postat av: Sara (Baypower)

Vilket roligt namn om man tänker på att du inte direkt verkar gilla stället. Horred, om man gör det lite engelskt låter ju exakt som det engelska ordet Horrid som ju betyder otäck/gräslig/avskyvärd. ;-)



Håller tummarna för att ni hittar ett hus jättefort!!

Kram!!

2010-05-10 @ 07:35:24
Postat av: Emelie H

Detta tycker jag är goda nyheter. Då kommer jag komma och hälsa på mycket oftare och ni kanske till och med kan komma och hälsa på mig:D

2010-05-10 @ 18:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0