Barnmorskebesök vecka 29 och sjukstuga

Idag har jag varit hos barnmorskan, inte hos min vanliga för hon hade blivit sjuk så jag fick komma till hennes kollega istället, också en väldigt sympatisk kvinna (även om INGEN slår MIN vanliga barnmorska, haha).
Eftersom alla värden och vikten var bra sist så kollade inte det idag, men följande siffor fick vi mätt:
Vecka 28+4:
Blodtryck: 115/70.
Sf-mått: 28 cm.
Bebis hjärtslag: 153 slag/minuten.
Fosterläge: Tvärläge.

Jäkla unge! Jag har nojat över att den här bebisen alltid ligger tvärs över magen för om jag inte minns fel låg Moa med huvud nedåt väldigt tidigt och var ju helt fixerad på kollen i vecka 32, och nu vill jag ha det likadant och inte veta av några ostbågefasoner! Och visst låg den tvärs över med huvudet åt höger, det förklarar varför det protesteras oavsett vilken sida jag ligger åt och varför jag slipper kissa hela tiden. Det är i alla fall ingen anledning att oroa sig ännu för det är många veckor kvar att vända sig, tydligen föredrar många bebisar att ligga på tvären så länge det går när det finns plats över i magen.
Annars var ju allt bra, rekordhögt blodtryck, haha. Nu har hjärtslagen legat på över 150 slag vid varenda mätning trots att den är så lugn jämfört med Mosisen.
På tal om lillmos så är hon inte alls kry, min allra käraste flicka! Hon har haft sitt livs slöaste dagar idag och igår, och rekordhög feber på nästan 40 grader, hon har haft max 38,5 innan och det är mycket det också med tanke på att hon har väldigt låg normaltemp. Åh vad hon är ynklig och trött! Hon vill bara halvligga i soffan hela tiden och bryter ihop totalt och vrålar MAMMAAA om jag är mer än 30 centimeter ifrån henne. Inatt var hon jättefebrig och hackade tänder och svettades om vartannat, jag kan säga att jag inte sovit många timmar sedan i lördags.
Jag hoppas på tredagarsfeber, kan inte begripa vad det skulle vara annars. Hon har levt på glass idag men dricker jätteduktigt och så länge det inte blir värre får man väl avvakta. Men det gör ont i hjärtat när hon är så klen, hon är ju världens mest energiska unge.
Håll tummarna att hon kryar på sig!

Kommentarer
Postat av: Emelie Hartelius

Jag håller alla tummar jag kan uppbåda:)

2010-06-01 @ 09:55:05
Postat av: Angelica - tvåbarnsmamma, o lillasyster i magen <3

å stackars moa..hoppas hon kryar på sig snart!



min bebis ligger också på tvären, gjorde det sist iaf, o jag tror hon gör det fortfarande (är i v.28) tycker jag känner mest sparkar på sidan...men vad jag förstått så är det mer vanligt att andra,tredje barnet osv tar tid på sig att lägga sig tillrätta, "fixera" sig. första barnet brukar va tidigare med det, vad jag hört...tror iaf inte det är ngt att oroa sig över ska du se, än iaf =)

2010-06-01 @ 10:31:43
URL: http://quinnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0