Tisdag

Igår var det skitsegt på jobbet, det har ju knappt varit några patientmottagningar över jul och nyår och därmed väldigt lite pappersarbete för moi. Så idag när jag såg en nätt liten hög i mitt fack blev jag nästan urflippat glad.
Passade i alla fall på att ringa runt till dagis igår när jag bara satt här som ett pucko, och jag fick lite napp faktiskt. Några dagis jag ringde till var fulla utan några luckor under våren till min besvikelse, så jag blev ju eld och lågor när jag hittade ett montessoriedagis som verkade SÅ mysigt och dessutom stod det på hemsidan "Vi har lediga platser just nu". Ringde dit och fick prata med världens drygaste kärring, som deklarerade i stort sett att "ligga gumman, du tror väl ändå inte att det finns några lediga platser på vårt palatsdagis med guldstjärnebarn". Ville vråla att SKRIV INTE DET PÅ HEMSIDAN DÅ! Men var artig och balanserad som vanligt.
Fick i alla fall en date med Våglängdgatans förskola samt Gitarrgatans förskola nästa onsdag. På Gitarrgatandagiset ska vi ses "inne på bikupan" vilket jag tyckte lät festligt.

För övrigt så har vi besiktigat bilen och måste fixa bromsslangarna(?) den här månaden OCH igår pajade tvättmaskinen helt, så nu måste vi köpa en ny. Känner att vi VERKLIGEN har råd med just nu, med en inkomst tills min första lön kommer.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag säger det igen, besök FIOLGATANS FÖRSKOLA!!! Jag har väldigt starka minnen av mitt dagis, och bara positiva. Det blir ju en liten bit att gå, men ni har ju bil, så... DÅ hette grupperna Humlan och Drutten, gulligt! Sen har dom en jättestor och ROLIG gård. Åh, önskar nästan att jag bodde kvar i frölunda, då hade jag absolut haft mina barn där! Vi var jämt ute i skogen också, ligger precis vid ruddalen.

2010-01-05 @ 12:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0