Spännande

Ja, nu är det så ruggigt spännande på hus-fronten att jag knappt kunde somna igårkväll och NÄR hände det sist? Både jag och Mikael är så dumma att vi i stort sett teoretiskt har flyttat in redan, och det gäller varenda fint hus vi ser på hemnet. Men nu ser det JÄVLIGT LOVANDE ut! Vet inte om jag har skrivit om det huset redan, men vi var där på visning i måndags och än så länge har vi varit ensamma budgivare. Förstår inte varför, för det är en skitfräsch (ja, för priset i alla fall...) tvåplansvilla med stor källare som också är inredd och det är verkligen inte mycket som behövs fixas, skulle vilja byta ut duschkabinen och byta golv i sovrummet på övervåningen men sen är det inget brådskande direkt. Sen ligger det lite avsides vilket vi gillar, men det är ändå bara 1,5 km till centrum och det ska väl till och med jag orka gå, hehe. Så nu får ni hålla tummarna igen!

Hittade min laddare till MP3:n igår som jag inte brytt mig om att leta efter sedan Mosan föddes, vet att jag försökte ha musik i öronen under dom första barnvagnspromenaderna men jag blev bara nervös att hon skulle skrika (utan att det syntes på hennes ansikte som jag såg hela tiden...) och kunde inte fokusera ändå utan pausade hela tiden.
Men NU, NU förstår jag ju varför jag var så besatt av den här guldklimpen förr i tiden, jag gick inte ett steg utan den. Minns med fasa att jag brukade sitta med musik i öronen och SJUNGA MED på spårvagnen under min ganska alkoholiserade period, som någon psykos-unge.
I alla fall är det ljuvligt att lyssna igenom alla sina gamla låtar. Heja Raised Fist! Heja Cock Sparrer! Heja Köttgrottorna!

Igår fick jag min första lön. Den var maffig och alldeles underbar! Problemet är  bara att vi bytt bank i och med lönelöftet till huset och trots att bankkillen förklarade telefonbanken och visade hur man gjorde med dosan så har jag glömt allt och igår låste jag dosan med fel PIN tre gånger och när jag ringer så funkar inte koden heller. Och vad värre är så har jag fått det nya visa-kortet och det står ju för fan ingen kod med i kuvertet! Jävla skitbank!!
Är det någon som har idiot-Swedbank som kan förklara vad fan det är frågan om? Igår när jag skulle testa dosan så skrev jag bara i "1111" som kod för jag tänkte att det var någon standardkod. Sen kunde man fan inte avbryta inloggningen genom att trycka på någon knapp (tex en AVBRYT-knapp) så jag tryckte bara som en galning och så spärrades skiten. Var så arg att jag skakade och blev helt svettig.
Suck.

Kommentarer
Postat av: bella

bankomatkortet måste du gå in till banken & så aktiverar dem det sen går du ut till bankomaten och väljer en kod så var det sist för mig iaf & dosan skall du välja kod för på banken oxå=)

hehe lycka till!!

2010-01-28 @ 08:45:53
Postat av: Anna

Milton lyckades spärra min dosa för några dagar sedan. Men som sagt; gå in på banken så får du välja en kod. Minns faktiskt inte hur det var när vi bytte till Swedbank, men kommer ihåg att det var en massa strul med koder osv. Och Mitt Visakort blir avmagnetiserat hela tiden... Annars är jag nöjd med Swedbank=)

2010-01-28 @ 12:16:32
URL: http://rackarungar.com
Postat av: Emmi

De skickar koden i ett separat kuvert. Vore ju jävligt korkat om de skickade det i samma:D

2010-01-28 @ 12:21:06
URL: http://awesomeandlegendary.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag är jättenöjd med Swedbank. Med VISA-kortet är det som bella sa. För telefonbanken gäller en 5-siffrig pinkod som i alla fall jag fick välja när jag var inne på banken. Och vad gäller dosan så måste du trycka på pil-knappen för att radera en siffra om du tryckt fel, eller för att avbryta och börja om (då håller man inne den tror jag). Men gå till banken och be att få hjälp med alltihopa en gång för alla, så ska det nog bli bra! Telefonbanken är kanske lite knepigt i början, men man lär sig fort och sedan sitter det! :)

Lycka till!

Förresten, var ligger huset som ni har tittat på? Hoppas att ni "får" det! Kram

2010-01-28 @ 13:51:01
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag är jättenöjd med Swedbank. Med VISA-kortet är det som bella sa. För telefonbanken gäller en 5-siffrig pinkod som i alla fall jag fick välja när jag var inne på banken. Och vad gäller dosan så måste du trycka på pil-knappen för att radera en siffra om du tryckt fel, eller för att avbryta och börja om (då håller man inne den tror jag). Men gå till banken och be att få hjälp med alltihopa en gång för alla, så ska det nog bli bra! Telefonbanken är kanske lite knepigt i början, men man lär sig fort och sedan sitter det! :)

Lycka till!

Förresten, var ligger huset som ni har tittat på? Hoppas att ni "får" det! Kram

2010-01-28 @ 13:52:16
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur går det med budgivningen? Hoppas ni vinner!

2010-01-30 @ 19:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0