Måndag

Jag är SKITTRÖTT för ovanlighetens skull och sitter och blinkar maniskt för att hålla mig vaken. Men Mosan somnade inte förrän 21 och en jäkla halvtimmas egentid behövs faktiskt.

I lördags var vi på husvisning som sagt. Huset ligger i Skene i Marks-bajs-kommun, inte mitt favoritställe i världen direkt men det är billiga bostadspriser och vi behöver billiga bostadspriser. Det är bara att bita ihop och lägga nära-havet-huset-drömmarna på hyllan ett tag. Vad fan, vi är tjugotvå år och jag har inte ens något fast jobb, vi kan inte köpa lyxkåken nu.
Men ett mysigt hus det är det, och det ligger på gångavstånd till dagis, skola, flera mataffärer och supernödvändigheter som videobutiker och pizzerior. Det är ett villaområde och husen ligger tätt, men det här huset ligger längst ner på gata så det blir liksom lite mer privat. Det är en enplansvilla med inredd källare, övervåningen har två sovrum, stort kök, vardagsrum och ett minimalt badrum. Tur att vi är vana vid yttepyttebadrum. I källaren finns allrum, förråd, två små sovrum (vill gärna slå ut en vägg eller två, för det är onödigt mycket) och en kaklad tvättstuga. Det är sutteränghus också, så det är riktiga fönster längs en av väggarna i alla fall så det känns inte så källaraktigt. Nä, jag tror att det kan bli jäkligt bra med ganska mycket målarfärg, kakel i badrummet och en ganska radikal förändrig av inredningen *ryser*. Tomten är stor och fin och käckt nog går det ett staket runt för det bor tydligen en whippet-hund där just nu, dessutom finns det ett stort garage.
Problemet just nu är ju att det droppade på vinden... Så Mikael och hans far ska dit och kolla med en ordentlig lampa i morgon, ser det ut att vara lätt fixat kommer vi nog att buda. Spännande!

Detta får mig att må illa just nu:
- Julskinka.
- Lappen hos min favoritpizzabagare där det förkunnades att han sålde "julpizzor" med skinka, köttbullar, prinskorv och rödbetssallad på *spyr*.
- Bajsblöjor.
- Spenat.
- Att jag tog i en liten burk på jobbet som innehöll en njursten.
- Spagetti och köttfärssås-rapar.
- Curry samt basilika.

Detta är jag sugen på just nu:
- Kokt ägg.
- Pannkakor.
- Blodig biff med kryddsmör.
- Jordgubbsglass.
- Apelsiner. Tre pers åt apelsiner på eftermiddagsfikan idag. Jag ville dö.
- Stekt fläsk med bruna bönor.
- Iskallt vatten (så jävla boring, men billigt).

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha det där med pizzerian, är de möjligtvis den vid axel dahlströmstorg? Såg förra året att dom satt upp en lapp med "julpizza" lät förskräckligt äckligt!

Grattis till tillökningen och hoppas att huset går o fixa så ni blir villaägare. :)

2010-01-18 @ 22:13:30
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Postat av: Josefin

I början var det ju jobbigt, Vincent var på Vanessa hela tiden och man kunde inte lägga ner henne någonstanns. Men nu går det bra, visst blir det lite tjuvnyp emellanåt men för det mesta är han snäll mot henne :)

Det blir ju en omställning för dem i början, sen är det inte lika spännande med en liten.

2010-01-19 @ 10:56:51
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0