Fredag

Vill börja med ett STORT TACK till alla grattis! Jag är toklycklig!
Klockan är nu 21.55 och jag har varit vaken rekordlänge om man ser till den gångna veckan då jag har stupat i säng typ senaste 21.20 och somnat på två röda. En kväll somnade jag till och med i soffan när Mikael skulle hämta något och jag har inte somnat i soffan på många, många år och då har jag förmodligen konsumerat en hel del alkohol innan. Jag är väldigt trött, helt enkelt.

Det bidde inget hus. Vi har budat hej vilt hela veckan och i morse drog vi till med vår absolut slutgiltiga bud på 8030000:- och den där förbannade budgivare fyra drog till med det dräpande slaget nu på eftermiddagen, 8050000:-, mer än så är fan inte huset värt. Surt för vinnaren bara, för vi hade lagt oss även om han bara höjt till 31000:-, men skadeglädjen är ju den enda samma glädjen.
Så husjakten går vidare, har en del visningar nu framöver så vi får hoppas på bättre lycka nästa gång.

Nu är även mina kära arbetskamrater upplysta om min graviditet så nu kan jag koppla av igen och släppa ut tjocka magen i det fria. Dom blev jätteglada och förvånade, vilket förvirrar mig. Jag har också en grym gravidradar som någon av mina läsare skrev att hon hade, jag hade misstänkt någon direkt om hon plötsligt slutade att snusa, inte drack glögg på jullunchen eller någon spännande mögelost på storfrukosten, eller om hon sprang och kissade stup i kvarten och FRAMFÖRALLT, om hon hade en mage som en spärrballong.
Magen är helt sjuk alltså. Den är storleksmässigt som i femte-sjätte månaden med Moa och det kan inte bara vara matgas för den är lika stor på morgonen som på kvällen. Det ser nästan ut som om naveln ska ploppa ut snart, helt galet.

Nu ska jag snart krypa till kojs. Det har varit en lång vecka, i tisdags storhandlade vi efter jobbet, i onsdags var vi på möte med Swedbank på kvällen och igår jobbade jag över i två timmar. Tänkte ha gått tidigt idag men det blev inte av så nu får jag lite extrapengar istället.

Kommentarer
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

Oj vilket dyrt hus? DU menar 805 000 va? Inte 8 mille?

kram

2010-01-23 @ 00:43:41
URL: http://nogg.se/blogg.asp?idHomepage=112025
Postat av: Anonym

Äh, magen blir sådär med tvåan, så var det för mig också. Jag har mina barn ganska tätt, och jag vill bara säga detta: ibörjan (speciellt fösrat dagarna man är ensam med båda) kan man känna paniiiiik, men tar man bara sig igenom det där allra första när bebisen bara vill snutta och snutta och det dåliga samvetet för det äldre barnet växer och växer, är det ljuvligt med två barn! Grattis till syskonet!

2010-01-23 @ 00:54:38
Postat av: sara

Hej, vad tuffa hängsle jeans du har till din dotter. Måste fråga var du köpt dom?

2010-01-24 @ 13:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0