Nu är vi HUSÄGARE!

Ja, det händer en hel del spännande nu den sista tiden! Efter mycket om och men fick vi vårt hus för den nätta summan 665 000 kr igår! (20 000 under utgångsbudet). Det känns helt sjukt knäppt måste jag säga, vi måste nog smälta detta ett litet tag. På måndag ska vi träffa säljarna och skriva kontrakt och prata igenom när överlåtelsen ska ske och sådär.
MEN, det är ju fortfarande en väldigt viktig bit kvar innan det är HELT klart och det är ju besiktningen. Men det borde väl ändå inte finnas några jättestora fel på huset? Vore det något jätteallvarligt borde ju säljarna vara medvetna om detta och hur blåst är man inte om man försöker mörka och hoppas på det bästa? Vilket pucko som helst förstår ju att man måste undersöka huset noga innan man köper det- så det lär ju komma fram.
Så idag måste jag försöka få tag i en besiktningsman som verkar proffsig och få en dejt med honom inom kort. Besiktning är en dyr historia, men det är ett rötskadat hus också så pengarna är ju välinvesterade.
Mer om detta när jag inte sitter på jobbet!

Idag började jag gråta på väg till bussen. Gick förbi mitt kära konditori på torget och ser att det glänser i snön, då är det någon horunge som slagit sönder en stor ruta. Och där inne stod min favoritbagare i hela världen och sopade glasflisor och såg SÅ ledsen ut. FY FAN säger jag bara!


För övrigt var det festligt att så många kommenterade min lunch igår! Pannkakor måste vara väldigt populärt Emelie! Och gott det var det, det var så jävla gott att jag köpte hem färdiga pannkakor igår från ICA och glufsade i mig ännu mer.

Kommentarer
Postat av: madde

Grattis till huset & de kommande barnet :)

2010-02-06 @ 00:35:55
URL: http://majgun.blogspot.com
Postat av: Emelie

Är glad för din skull att du kommer bort härifrån ghettot ;)

Jag ska försöka ta mig från om några år också.

Grattis ännu en gång!

2010-02-06 @ 12:51:47
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis! Så himla roligt! Då får Moa och det kommande syskonet mer space att leka och ha sig på!

2010-02-07 @ 14:16:23
URL: http://sympathyforme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad får man för hus för den summan? =)

2010-02-07 @ 22:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0