Moa 17 månader!

Hur jäkla bra blev inte månadens bilder då? Jag bara undrar(!).










Lilla gullrumpan, bara en månad kvar tills hon är 1,5 år! Jag får svår panik när jag tänker på hur stor hon är, så det känns väldigt lugnande att veta att det är en till bebis på gång, så slipper man lämna bebisbubblan åtminstone ett tag till.
Hon bet ju sin lilla tunga härromdagen, och hon bet rejält! På kvällen var hon arg när jag skulle klä av henne och bet sig igen i frustration och det kom ännu mer blod, fruktansvärt. Antagligen är det en del saliv som det blandas med så att det ser värre ut än vad det är, men blod är ju inte min grej och att se MIN DOTTERS BLOD är absolut inte min grej. Hur som helst så är tungan nästan läkt nu, det såg läskigt ut ett tag, som om den växte ihop till en liten extra tungspets längst ut. Men nu är det bra, tack och lov.

Lilla Moa, snart är jag hemma hos henne igen. Mina tre månader på jobbet är över om en vecka, jag har blivit erbjuden tre månader till men det funkar inte riktigt ekonomiskt, för vi har nästan bara lägsta nivå-dagar kvar av föräldrapenning, så det blir för knapert om Mikael ska vara hemma då för jag tjänar inte alls lika bra som honom.
Jävligt tråkigt att sluta på jobbet för jag trivs jättebra, och dessutom är det rena semestern nu under graviditeten jämfört med att tampas med Moa. MEN HELVETE vad jag saknar henne! Mina fogar kommer att gråta av allt bärande och plockande hela dagarna och sleten kommer jag att bli, men fy fan vad härligt att få umgås med min favorittjej i hela världen hela dagarna igen!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hon ser verkligen helt underbar ut!

2010-02-18 @ 15:43:19
URL: http://sympathyforme.blogg.se/
Postat av: Josse

Stor hon har blivit, jättefina kläder :)

2010-02-22 @ 13:36:45
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0