Gott nytt år!

Nä, jag hinner aldrig blogga! Det får bli en liten trevlig bonus när andan faller på såhär ytterst sällan.

Vi mår bra, eller vi är i alla fall inte dödligt sjuka längre. Misstänker att det kanske är något på gång med Sveas öron igen, för det har varit lite kladdigt idag- men förhoppningsvis är örat torrt och fint imorgon när hon vaknar så att vi slipper sjukhusvisit på självaste nyårsafton. Vi måste åka till Borås vilket är en bra bit, speciellt när man har en uttråkad Moa i baksätet och en bebis som fullkomligt AVSKYR bilåkande och sitt babyskydd, det spelar ingen roll vilket humör hon är på när man knäpper fast henne i stolen, trött och gnällig eller mätt och belåten, hon skriker sig hes ändå. Är hon trött slutar hon dock fortare.
Vi hade en kanonmysig jul, det blir verkligen bara högre och högre mysfaktor hur större barnen blir, i år kunde man ju verkligen förbereda Mosan på tomten antågande och ser hur spännande hon tyckte att det var. Hon som brukar vara så skraj för män med skägg, hon kramades och skakade hand och var hur tuff som helst. Hon byggde en lång rad med paket på golvet och klappade händer varje gång det var till henne (ganska så ofta...). Svea var väl inte så imponerad att hela julfirandet, men hon älskar att ligga och titta på julgransbelysningen och hon tog tacksamt emot en bitring och en trasdocka i julklapp, hon tyckte att det smakade väldigt bra.
På tal om det så har vi börjat med smakisar nu, lillskit blev ju 4 månader på julafton. Än så länge har hon ätit palsternacka, havregröt och fruktmos med ris (jag vet att man ska vänta med den söta frukten till slutet, men vi ville att hon skulle få lite festlig julmat hon med). Sen har hon fått suga på en vindruva som jag höll i, det fick dock ett väldigt abrupt slut då hon sög så kraftigt att det sa plopp och druvan åkte in i munnen, det var ren tur att hon inte hann svälja den innan jag fick tag i den. Borde ha insett att det skulle hända, lilla damen brukar äta väldigt bestämt (jag vaknar upp med sugmärken på bröstkorgen ibland, när hon har letat bröstvårta i mörkret).

Mosan lär sig så sjukt mycket nytt! Hon babblar ju jämt, men det mesta har varit rätt oförståligt fram tills nu, nu kommer det nya ord och korta meningar varje dag! Hon är även inne i sitt livs första riktigt pappiga period, nu blir jag bortvald ibland och blir lika chockad varje gång, men det är fan inte mer än rätt. Jag leker betydligt sämre än hennes far och är upptagen med Svesen OFTA.
Jag är så häpen över hur galet snäll hon är mot Svea, än så länge på fyra månader har hon inte varit arg eller medvetet varit dum mot syrran än ända gång! Det är ju helt fantastiskt för någon som precis fyllt två år att vara så förstående! MIG kan hon ju bli förbannad på och vråla och sparka och kasta saker när hon inte får uppmärksamheten hon behöver, men hon låter aldrig ilskan gå ut över lillskit. Må det förbli så!
Nej, jag har världens bästa tjejer, det finns liksom inget mer att tillägga.

Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gott nytt år :)

2010-12-31 @ 10:38:24
URL: http://stylebycamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0