Imorgon börjas det...

... Den oändliga väntan med andra ord. För imorgon är det beräknad födsel och varje dag efter det går i snigeltakt och gör en mer och mer skogstokig. På övertiden med Moa kunde man ju i alla fall sova bort tiden eller hitta på precis vad man ville på dagarna för att timmarna skulle gå (inte för att jag gjorde det, jag satt mest och surade i soffan, men det vore trevligt att ha MÖJLIGHETEN). Nu kan jag inte sova när jag vill ens på nätterna för då kommer klängig tvååring allra oftast smygande och ska kramas hela natten, vilket visserligen är mysigt men JÄVLIGT svettigt och inte speciellt bekvämt heller. Och hitta på spännande saker att roa mig med kan jag inte göra heller, om det inte är barnanpassat och inte innehåller några som helst dödsfällor, och det utesluter i stort sett allt utom inhägnade lekplatser- som inte är så roliga att befinna sig på när det regnar HELA TIDEN.


Avklarade punkter inför bebisankomst:
Måla köksbordet+stolar.
Införskaffat mysinredning och en mängd doftljus inför amningshösten.
Tvätt av samtliga bebisprylar.
Sortera alla dvdfilmer i specifik ordning (det kändes viktigt...).
Planering av inköp av snygga kläder när magen är borta.
Hårklippning- igår, ÄNTLIGEN!
Förberedelser inför Moas tvåårsdag.
Present till Moa som hon ska få av bebisen på BB fixad.
Framkallning av foton, nu är jag nästan ikapp! (dvs, ca 30% av alla bilder jag vill framkalla är framkallade).
Testkörning av vagnen som syskonvagn gjord.
Icke-avklarade punkter:
Hitta den förbannade nyföddinsatsen till babyskyddet (NÅGON som har ett till övers för Acta Graco-stol om vi inte skulle hitta det får ni gärna hojta till!).
Fixa grind till staketet på uteplatsen så att man kan köra upp vagn där.
Potträna Moa. Jag har inte orkat den här sommaren! Jag erkänner skamset...
Skriva ner telefonnummer att ha med till förlossningen när allt är klart eftersom man inte får ha på mobilen.
Något ätbart till BB-väskan. Vad ska man ha med? Vad vill man äta när man nästan dör av smärta?
Ladda videokameran samt vanlig kamera.


Idag har vi provkört vägen till förlossningen för att vara säkra på att hitta och slippa jönsa runt när det är dags. Och det ska nog gå bra, även om dom NIO rondellerna på raken nere i Varberg kommer att driva mig till vansinne när det är dags. Fick köpt en parkeringsskiva och tog en liten sväng på stan sen och käkade lunch på grillen.
Nu blir det snart filmdags här hemma, och hyfsat tidig sänggång för imorgon ska jag till barnmorskan på förhoppningsvis sista besöket, även om jag skulle tippa på att det blir minst två besök till efter det. Ska fråga om hinnsvepning, TACK Angelica för tipset! Frågade det inför förra förlossningen och då skrattade barnmorskan åt mig, så fånigt tyckte hon att det lät. Men den här gången har jag ju en RIKTIG barnmorska som faktiskt har förlöst kvinnor, till skillnad från den förra. Jag tror på att chanserna är goda!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tycker det är löjligt att man inte får ha på telefonen! På nästan alla andra sjukhus får man det nu för tiden. Jag hade min på ljudlös för både mamma och svärmor som båda jobbar på sjukhus sa att det inte var någon fara. Annars kan man ju ha den i flygplansläge i alla fall.



Hur som helst, det var mycket du hunnit med att fixa! Jag har inte heller orkat potträna i sommar... Får la försöka fixa det i höst. Lycka till med förlossningen! Jag tror att bebisen kommer på fredag :)

2010-08-17 @ 21:02:36
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: jennie

Jag kan aldrig tro att det är någon fara.. jag har jobbat på förlossning i mölndal och där var det ingen fara alls.. men på neonatal får man ej ha den...

2010-08-18 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0