Skrik och panik

... Japp en sådan bebis har vi haft här hemma idag. Hon har mellan varven inflikat med lite gnäll och pip också, för omväxlingens skull sådär, det blir ju långtråkigt med bara skrik och panik.
Hon är fortfarande förkyld och idag tyckte jag nästan att det blivit VÄRRE istället för bättre, hon snorar mer och kraxar. Och hon vill inte göra NÅGONTING annat än att titta på Babblarna eller Iggle Piggle på datorn, och även om det är en bekväm sysselsättning även för mig så kan man ju inte göra det hela dagen.
Försökt muta henne med följande:
- Rulla boll med mamma:
Det var roligt en gång, sen slängde hon bara argt iväg den åt ett annat håll varje gång jag rullade den till henne.
- Hjälpa mamma med tvätten:
Tanken var att hon skulle hjälpa mig att lassa in plaggen i maskinen, för hon ÄLSKAR att organisera diverse prylar, hon brukar till exempel lägga in smutstvätt från golvet i sin byrå med rentvättat. Men nej, det var inte roligt. Det var lite kul att pilla på knapparna på tvättmaskinen och slicka på luckan (uääh) men sen stack hon iväg och drog i toapappersrullen istället.
- Leka med våra dvd-filmer:
Hivade fram en stor back fylld med filmer, det brukar hon tycka är skoj. Och det var skoj, i typ 2 minuter.
- Fånga såpbubblor:
Först var det jättekul att försöka fånga bubblorna men väldigt fort blev hon istället förbannad över att dom försvann hela tiden, trots hysteriskt blåsande från min sida. Blev nästan lite yr i huvudet av syrebrist.
- Äta:
ENDAST välling och ersättning har gått ner de senaste dagarna och så även idag, plus en burk rödspätta. Kanske borde strunta i att köpa annan mat tills hon är frisk igen och investera hela kassan på rödspätta? En aning enformigt men i alla fall inte flytande.
- Mammas jätteroliga vattenlek:
Slog på stort och fyllde badbaljan med lite vatten, ställde den i hallen och lassade i alla möjliga vattentåliga leksaker. Hon bara stirrade på baljan, tog sedan vattenkannan och vattnade golvet och vände upp och ned över huvudet på sig själv och skrek som en brandbil. Så leken tog slut ganska fort.

Vid 16.45 somnade hon som en sten efter en flaska, första gången hon tar en eftermiddagslur på flera månader, så man märker att hon är ur gängorna. Vaknade efter 20 min och började skrika och panika igen, men efter ett avsnitt Iggle Piggle så var hon ganska nöjd igen och resten av kvällen fick vi muta henne med att leka med fjärrkontrollen och sedan min mobil, då var hon minsann nöjd. Hittade den nu, inkilad under leksakslådan, hon har fått igång wappen på någon konstigt vänster (visste inte ens att jag hade någon sån funktion), jag är i alla fall glad att jag har ett tomt kontantkort och inget abbonemang.
Pust.

Igår var vi i Skene och hälsade på kusin Vincent och lilla, lilla kusinen Vanessa. Så himla liten att man blir helt förstörd när man ser henne, ville åka hem genast och tillverka en lillasyster eller lillebror (är dock lite skeptisk efter dagens kaos, haha). Vi gick en sväng på marknaden där det var tokmycket folk, man såg paniken lysa i både Mikaels och hans broders ögon, och sen gick vi hemåt och fikade.
Moa var väldigt nyfiken på Vincent och lekte med hans leksaker och knyckte hans smörgåskex, haha. Dom kommer nog kunna leka riktigt bra inom kort.
På vägen hem stannade vi till hos mamma och sa hej, väldigt hastigt och lustigt. Moa fick en handväska i form av en rosa pudel (dom har precis varit en vecka i Grekland, dom jävlarna...)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0