Måndag

Ännu en natt med ostörd sömn, tror att det är den sjätte på raken- tjohooo! Törs jag säga att jag tror att lillan är tillbaka i sitt vanliga sovmönster? Nej, det vågar jag nog inte. Men jag är i alla fall löjligt tacksam över varje natt med god sömn!

Vi har varit på Öppna förskolan idag igen och kom hem för en stund sen, fjärt ligger och sover och jag har käkat lunch. Det var MASSOR av folk där idag! Moa lekte järnet med Alex som vanligt och hälsade på lite nya små polare. Hon är så vansinnigt fascinerad av lite större barn också, i tre-fyraårsåldern. Jag skrattade så att jag nästan kissade ner mig när Moa följde efter en liten tjej som gick omkring med leksaksnappflaskan som Moa ÄLSKAR, hon kröp efter överallt och försökte både slita till sig flaskan och även snutta på den när tjejen höll den i handen.
Gipsavtrycket på hennes fot och hand är färdigt och jag har suttit och slipat på det lite idag, imorgon är det förhoppningsvis redo att lackas, det är hur fint som helst!
Jag passade även på att kila över till BVC (det ligger i samma byggnad som ÖF) och väga lillskrutt, hon hade ju bara gått upp 30 gram mellan 10 och 12-månaderskontrollen eftersom hon matvägrat och varit förkyld, men nu hade hon i alla fall gått upp 110 gram de sista två veckorna så det har nog tagit fart igen!

Dieten är påbörjad och det känns bra än så länge, även om jag vet att kvällen blir värst. Ingen cola och inget att smaska på, hur ska detta gå?
Dagens LCHF-meny:
Frukost:
2 kokta ägg mosade med smör.
Lunch:
1 chorizo med smält ost på, 3 skivor skinka, lite gurka och creme fraiche.
Middag:
Köttfärsbiffar med fetaost i, till det tzatsiki.

Som tilltugg eller fika rekommenderas det att man tar en skiva ost med smör på, haha.

Kommentarer
Postat av: Din egna lilla stylte - Emelie

Glöm inte att försöka få in lite grönsaker också min kära. Och det finns ju grejer att småäta på kvällen även nu. Botanisera lite bland recept och sånt så kommer det gå fint. Det känns ju betydligt bättre när man klarat av det än om man råkar få ett återfall.

Men om du av någon outgrundlig anledning skulle göra det så låt inte allt bli förstört utan ta nya tag direkt efteråt.

Försök också att tänka att du gör detta för DIN skull. Du får väl egentligen äta hur mycket socker du vill, men varför skulle du vilja det? Du går upp i vikt och mår garanterat sämre.

Som sagt: Läs hennes blogg (metrobloggen.se/vagenfran137kg). Hon var ju som sagt väldigt sockerberoende (och det är väl det du också är?) och vägde nästan 140 kilo. Kan hon så kan alla.

En sak till. Gör inte missen att äta för lite av den tillåtna kosten, det kommer göra att sockersuget känns betydligt mer. Lyssna på vad kroppen säger, den talar om när den är nöjd:)

Äter man för lite så ställer kroppen in sig på svält och vill då inte göra sig av med sina fettdepåer eftersom de är bra att ha i hungersnöd så att säga.

Och tillåt dig själv att känna smak, struktur med mera och njut av maten istället för att bara kasta i dig den. Då kommer du att känna när du är mätt istället för att äta extra mycket pga en ond vana.

Älskar dig gumman. Du klarar detta:)

2009-09-28 @ 15:31:20
Postat av: Emelie M

och drick MASSA vatten!

2009-09-28 @ 21:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0