Kalasande

Idag har vi haft släktkalas för lillmos. Det blev inte alls lika många som förväntat som dök upp men ett trevligt gäng ändå!

Moa har sovit helt okej två nätter i rad nu (kan det vara för att vi bytt till ettårsvällingen? Hoppas, hoppas!), hon har visserligen vaknat vid 02 som vanligt och vägrat somna om men efter en flaska har hon somnat snabbt och lätt och sovit till 07.30 på morgonen sen! Lyyyx!
Jag klev upp hyfsat tidigt och började med tårtorna, dom blev faktiskt fina, heja mig! Moa fick ett bad under tiden (första gången Mikael badade henne, det gick sådär. Han lyckades inte riktigt tvätta håret på henne utan vilda skrik, jävla amatör!:) ), sedan sov hon middag och sen stack vi iväg mot Stampen där vi hyrt lokal; ute i sista sekund som vanligt och jag trodde att mina handleder skulle gå av efter att ha balanserat tårtfat hela vägen. Note to self: bli aldrig servitris.
Sen kalasades det, Moa fick en massa fina kläder, hiskerliga summor pengar (om man jämför med mitt eget sparkonto...) och en lära-gåvagn. Hon har fortfarande inte fattat grejen med vagnen utan packar den bara full med grejer eller går omkring med den på knä som vanligt. Jag tror att hon skippar det här med gången helt och satsar fullt ut på att hoppa runt på knä.
Barnen lekte så snällt, tårtan uppskattades och jag kände mig snygg i mitt nya linne, så det var en väldigt lyckad dag. Stämningen kan väl beskrivas som aningen tryckt emellanåt då båda sidorna av släkten träffades men det fick allt bra ändå.

Kvällen har spenderats med kebabtallrik och "Superstars" på tv3 (som för övrigt har bytt till en vansinnigt ful logga!). Jag blir alltid väldigt varm i hjärtat när jag ser Magnus Samuelsson och Wieslander, mysgubbar!
Just nu känner jag mig enormt uttråkad så jag ska försöka hitta på något spännande att göra.

Här har glupska gäster gett sig på tårtan innan jag hann fota den. Skäms!:



Stora kusinen Emilia var grymt imponerad av tårtan, hon åt tre bitar och ville ta med sig resten hem:



Världens finaste tjej klämmer på en paket:



Moa spanar in sin tokiga kusin (hennes söta klänning fick hon i present av oss när hon fyllde ett:) ).



Moa och gammelmormor (och moster Lina i bakgrunden, min söta syster!):



Såhär snygga var vi:


Kommentarer
Postat av: Soffy

Fina tårtor och fina flickor! (jättefint linne!)

2009-09-20 @ 20:30:14
URL: http://tillsoffy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0