Ruggigt dålig uppdatering här!

Men nu sover lillfjärt så jag får passa på! Snart börjar mitt nya favoritprogram "Förlossningsakuten" som körs varje vardag på fyran vid 13.25- I love it! Men jag måste säga att förlossningarna i USA är väldigt märkliga, ALLA använder epidural (och det verkar vara någon slags superepidural också, för ingen känner sina värkar och sitter och småpratar om vädret och fnissar mellan krystvärkarna... Varför fick inte JAG en sån epidural?). I princip alla förlossningarna slutar med den hemska tången för att mamman inte kan krysta- effekt av superepiduralen kanske? Det verkar vara lika vanligt med snitt som vaginal födsel och alla bebisarna är pyttesmå! Föds det en bebis på 3200 gram gastar alla "THATS A BIG BOY!" och närmar sig bebisen 4 kilo så är den helt abnormt stor- omöjlig att krysta ut och det beställs typ snitt direkt. Jag förstår inte- hur kan det skilja så mycket? Är vi skandinaver SÅ STORVÄXTA?
Men man får ju räkna med att dom visar extra många problematiska förlossningar också för att göra "bra teve". Men ändå.

Vad har vi gjort sedan sist då?
I fredags var vi på IKEA och spanade runt lite, köpte inget avancerat men lite smått och gott och MÄNGDER av barnsäkerhetsprylar. Jag trodde ju att det redan var barnsäkrat här hemma sedan länge men NO-NO-NO... Det var det inte. Så nu sitter det såna där multilås (underbar uppfinnig!) precis överallt. Det ser inte klokt ut!
Annars har det varit väldigt lugnt, vi har varit på ÖF såklart och just det, igår var vi på vår första husvisning.
Ingen hit direkt. Det var ett snorbilligt hus LÅNGT ute i tassemarkerna, trädgården var stor och fin men det var nog allt jag gillade... Försökte desperat hitta något positivt att anmärka på men nej, det gick inte. Tycker inte att den mysiga belysningen i vardagsrummer räknas...
Vi hade med oss mammas gubbe Lars som vår egen besiktningsman eftersom att vi har noll koll. Tillsammans hittade vi följande fel:
1) Det luktade död i hallen när man kom in (Lars misstänkte att det var mögel).
2) Badrummet var pyttelitet och hade en äcklig badkarspropp...
3) Det fanns en stor kyl men ingen frys i köket! Frysen hittade vi sedan på övervåningen i en garderob (?...).
4) Elementen var typ från stenåldern och skulle behövas bytas ut.
5) Golven lutade så att man nästan blev sjösjuk.
6) Trappan var en nära-döden-upplevelse. Den var så brant att den kändes som en vindstrappa, jag har ganska små fötter men kunde ändå inte gå rakt i den utan var tvungen att klättra ner sidleds som en krabba med Moa i famnen. Mycket otäckt.
7) Alla takpannor var täckta med mossa- inte OK enligt Lars.
8) Det var omöjligt att komma ner i grunden på huset, mäklaren hade tydligen inte hittat någon lucka. Vi blev skeptiska och misstänker att det VISST finns en lucka som han inte vill att vi ska titta in i...

Så nej, det där huset blir aldrig vårat. Dessutom var det fult som stryk och jag hade velat byta SAMTLIGA golv, hela köksutrustningen och givetvis tapeter och dylikt. Men det blev en trevlig utflykt i alla fall och Moa fick titta på sån där små hästar som stod i en hage bredvid.

Imorgon tänkte jag bränna lite pengar på Lindex. Det är club-dag och 25% på hela köpet, yay!

Kommentarer
Postat av: Linn

Du får tänka på att serien är från 90-talet.. då var 4 kg stort, nu är det normalt;)



En fråga bara; Hade du ont mellan krystvärkarna?!

För mig var det som dag och natt, kändes ingeting mellan värkarna, och jag hade ingen bedövning alls.

2009-10-22 @ 20:09:29
Postat av: Kristin

Det märkligaste av allt är väl att de har hela tjocka släkten med sig ;) Ofta jag skulle vilja ha min svärmor, eller ens min egen mamma, med mig när jag ska föda barn...

2009-10-29 @ 20:25:58
URL: http://winnertaco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0