Lördag och dop

Idag har vi varit på dop i Örby, det var Moas minsta kusin Vanessa som döptes. Jättesöt liten kyrka (jag har börjat tycka om kyrkor! Vad händer med mig? Det är en grym mysfaktor! Tror nästan att jag bara ska trippa in där helt utan anledning till jul och kanske tända ett ljus med Moset? Gör man sånt i kyrkor eller är det bara på film?).
Dopceremonin gick grymt snabbt också, hann knappt fatta att det var slut, och det var ju väldigt tacksamt när man har med sig en rastlös Mosa på ett år som blev lite frustrerad när hon inte fick slita sönder psalmboken med tänderna.
Sen åkte vi på dopfika i en hyrd lokal en bit bort, och givetvis serveras det SMÖRGÅSTÅRTA som är SÅ GOTT! Men jag åt bara fyllningen (och två tuggor bröd, jag erkänner), drack vatten istället för läsk och hoppade över bulle och kaka efteråt, det gjorde ont i hjärtat kan jag lova! Jag var inne i köket och fixade mat till Moa och där låg all fika uppdukad framför mig på diskbänken så det var hårt, ack så hårt.
Vanessa fick en massa fina presenter (det är nästan så att man vill döpa Moa igen för alla fina gåvor...) och var yttepytteliten och galet söt. Jag vill absolut inte ha en till liten bebis, absolut inte! Söta Julle var där också, längesen man pratade med henne så det var väldigt trevligt. Moa härjade runt som vanligt och busade med alla sina kusiner.
Sen sov hon hela vägen hem vilket innebar att nattningen blev sen idag, men det gör inget för vi har lekt järnet allihop, jag och Mikael höll på att skratta ihjäl oss när Moa ställde sig upp helt själv i sängen gång på gång för att sedan trilla bakåt på rumpan och skratta och klappa händer åt sig själv varje gång när vi tjoade "bravooo" och klappade åt henne.

Jag har ätit på tok för lite idag, men så blir det när man åker bort. Så det blir ingen riktig meny. 
Dagens LCHF-meny:
Frukost:
Resterna från gårdagens fläskfilé-middag.
Lunch:
Smörgåstårtfyllning:).
Middag:
Rostbiffrullar, ostrullar och tomat med flingsalt.

Här är några tjusiga bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0