Diet or no diet?

Ja. Jag fuskade igår, och det var ljuvligt! Lite skrämmande att se hur magen svullnar upp DIREKT så fort man äter något sött måste jag säga, och i morse hade jag magknip vilket jag har sluppit under diet-dagarna men det var fan värt det ändå!
Det blev Fanta Lemon och chips med dipp till första avsnitt med Desperate Housewives, en perfekt avslutning på födelsedagen.

Nu är jag lite osäker på om jag verkligen pallar strikt LCHF-kost varje dag hela veckorna. Maten är GOD och man blir MÄTT och kroppen mår BRA men hur jävla roligt är det då? På veckodagarna kan jag helt klart stå ut men på helgerna vill man ju ha något gott!
Vi är småbarnsföräldrar, på fredag och lördagkvällarna sitter vi med andra ord hemma. Det gör mig absolut ingenting, jag är ju en soffpotatis och Mikaelmys är det bästa jag vet- och då vill man ha något att mysa till med så att det blir lite helgkänsla! Det där jävla vattenglaset känns sjuk deprimerande och jag är redan trött på att dippa gurkstavar!
Så vi funderar på att ha en dag i veckan då man får äta gott. Innan har vi druckit litervis med cola VARJE dag, ätit skräpmat minst en gång i veckan, chips kanske 3-4 gånger. Klart som fan blir man fet. Men EN DAG måste man väl kunna unna sig lite gott? Det gör väl de flesta? Det borde man väl kunna göra utan att lägga på sig? Kör man dieten sex dar i veckan borde det ju resulterar i lite viktnedgång i alla fall.

Så vad tror ni? En unnardag eller inte? Jag vet att jag är karaktärssvag men att gå på diet är fan deprimerande. 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Kruxet är ju att om du ska köra lchf så måste man vara strikt alla dagar. Såfort du äter en massa kolhydrater så bryts ketos, kroppen lägger på sig allt den kan och fettförbränningen stannar av. Du får alltså börja om från början igen och har kanske kommit i fas igen lagom till nästa ätardag.

Jag rekommenderar antingen GI (utan rivstart) eller helt enkelt tallriksmodellen och sunt förnuft om du vill kunna unna dig en dag med lite onyttigheter :)

2009-10-07 @ 19:32:10
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Sara (Baypower)

Självklart har man rätt till en unna sig dag!! Man ska leva också inte bara ha tråkigt - då kan man ju lika gärna dö ;-)

2009-10-08 @ 09:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0