Torsdag

Nu har vi kommit hem från ÖF som vanligt, det känns nästan som att jag och Mosan är deras flitigaste besökare, VEM hade trott det för några månader sen? Nu blir man helt ställd när man tänker på vad fan vi gjorde hela dagarna? Fast det var ju en annan sak i somras i och för sig, då kunde man ju vara ute- nu däremot finns det inte ett skit att göra hemma. Och i våras och förra vintern var ju fisen så liten att hon nöjde sig med att vara hemma och sitta på golvet och banka med en skallra på sin höjd. Det nöjer hon sig INTE med nu.

Måste ju berätta vad som hände igår när vi kom hem från Ullared. Mikael körde hem sin mamma och jag stod och packade ur alla miljoner kassar. Moa hjälpte till att packa ur som vanligt och stack iväg med ett paket plåster och lite annat smått och gott, allt var frid och fröjd. Men plötsligt hör jag att hon hulkar, precis som om hon är på väg att spy. Jag sprang dit direkt för att se vad det var frågan om och hon fortsätter att göra kräkljud och det kommer ut en lång tråd med saliv. Öppnade munnen på henne men såg ingenting och fattar att hon har något i halsen.
Jag är ingen lugn person som reagerar förståndigt i kaossituationer, snarare tvärtom (det är därför det är dumt att sätta mig i en bil framför en ratt...) och min första tanke var att ringa någon och skrika, MEN sen tog jag mig samman och fick slängt upp henne på knäet och dunkade henne i ryggen. Hårt slog jag, även om det tog emot. Och efter kanske fem dunkningar så kom en pappbit och lite kräk upp och Moa tjöt som en gris.
Helvete vad rädd jag var! Vi kramades en lång stund och jag skakade i hela kroppen. Det är ett rent mirakel att hon inte satt i halsen tidigare för hon äter ALLT hon ser, hon har till och med lyckats gnaga loss motiven på sina pusselbitar, och förmodligen har hon ätit upp dom.
Jag måste säga att jag var jävligt stolt över mig själv, och jävligt glad att jag tagit redo på vad man ska göra. Det finns en jättebra sida inne på vårdguiden.se där man kan läsa vad man ska göra. Skriv ut och plugga på!

Och just det, härromdagen kom Mikael hem från jobbet med blommor till mig och Mosan (jag fick rosa rosor och Moa fick persikofärgade) OCH ett presentkort till mig på Gina Tricot! Hur gullig är han inte då? Gina öppnar snart på Frölunda Torg vilket jag har tjatat om flertalet gånger så nu kan jag gå dit och shoppa loss rejält!
Han är bäst!

Två bilder kommer här, lite Ullaredsfynd till Mosan och en festlig Glasögon-Moa:)




Kommentarer
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

men guuuuud va läskigt! Jag bara går och väntar på den dagen då Tilde sätter ngt i halsen... fy! vi fick lära oss på bvc hur man skulle göra.. men ändå! hur ska jag kunna banka så hårt på henne?

tur att allt gick bra!!

2009-11-12 @ 19:25:01
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Josse

Nja, 98 är stort än men 92 passar NU så lika bra att köpa en stl större. Har inte varit på bvc sen i somras, men jag försökte mäta han här hemma för ett tag sedan och då var han 92 cm så han har växt MASSOR :)

2009-11-13 @ 14:03:59
URL: http://josefinz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



haha, du skriver på ett sådant roligt och bra sätt.

Bra blogg och söt "glasögon-Moa" var.



Ha en trevlig helg!

2009-11-13 @ 23:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0