Onsdag

Nu är det snart dags för "Southland" på trean. Den serien är grym!

Idag hade Moa den goda smaken att vakna fem igen, det var ett tag sen nu eftersom hon lagt sig senare på kvällarna. Det är ju väldigt skönt när hon lägger sig tidigt så att man kan pusta ut för sig själv i soffan en stund innan det är sovdags- men att gå upp fem på morgonen är helt omänskligt vidrigt, då offrar jag hellre en timme ensamtid på kvällen.
Hur som helst så somnade hon i alla fall om när hon fått välling (lyckan var total) så då sov jag med henne en stund, det var välbehöveligt. Sen klev vi upp och jag gjorde en snabbstädning innan min far kom på besök. Han är sjukskriven nu efter ännu en handledsoperation, han fick metallpinnar insatta för sissådär ett år sen och nu har han fått plocka ut dom (han tog med sig pinnarna och visade dom, det tycker jag var väldigt festligt. Han fick dock gömma dom rätt snabbt för Moa ville givetvis knycka till sig dom).
Han hade med sig två baguetter och jag bjöd på minidaimstrut (fick ett galet behov av sådana härromdagen och slog till direkt i affären igår). Moa härjade runt som en galning, för ovanlighetens skull... Pappa hade med sig en fin mössa till henne som passade perfekt med hennes overall.

På eftermiddagen åkte vi in till stan och sällskapade med Mikael som skulle till vårdcentralen och plocka bort sina stygn i benen. Det blev en trevlig liten utflykt och Mosan fick på sig sin vinterutstyrsel för första gången i år, det är tamejfan SVINKALLT ute! Nu hoppas jag på snö, har hört det ryktas om att det snöar bortåt Frillesåshållet så det kommer nog snart hit.
Sen åkte vi hem och lagade pizza. Mer intressant än så har jag inte att rapportera. Mosan har tagit några enstaka steg till, lilla damen skyndar långsamt. Gissar på att hon går vid fjorton månader, det har jag trott hela tiden.

Förresten så har jag två skitbra julklappsönskningar. Eftersom jag dör lite inombords varje gång dom visar reklamen från Barncancerfonden så önskar jag och Moa oss julklappar från deras internetshop, har sett ett fint halsband till mig och nallar samt barnböcker till fjärt. Det känns bra i hjärtat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0