Fotografering

Eftersom det ÖSREGNAT i götet i två dar i rad så stoppade jag Moa i selen idag. Orkar inte gå in på hur sjukt jobbigt det var att ta sig fram med vagnen igår (när jag till slut lyckades få på regnskyddet...), Moa HATAR regnskyddet av hela sitt hjärta men efter lite gallskrik igår löste hon problemet genom att sticka ut hela överkroppen genom titthålet i regnskyddet, så jag var tvungen att offra mig och hålla paraplyet över henne och bli pissblöt. Sen ramlade lammgfällen ut ur varukorgen och blev helt dränkt och äckligt.
Så därför fick hon sitta i selen idag, lite knöligt och lite tungt numera men helt klart smidigare än vagnen.

Vi hade tid på Ateljé Marie vid Vasaplatsen vid tio, och jag hittade nästan direkt vilket jag blev väldigt stolt över. Väl där fick fotografen hjälpa mig att välja mellan mina fem olika outfits som jag hade stoppat ner, jag var ganska säker på att hon skulle ha sin sjömansklänning men istället blev det den här, inköpt förra veckan:



Eftersom att jag är beslutsångestens okrönta drottning så fick fotografen välja, jag måste säga att jag var lite skeptisk men när man såg bilderna sen blev jag SÅ nöjd med valet! Hon fick på sig ett par små ankstjärstrosor också vilket var en smart drag för hon skrevade nästan på varenda bild och då hade blöjan med mupparna inte varit så stiligt.
Hon fick sitta på bilderna- lite synd måste jag säga. Hade helst velat ha bilder där hon stod och höll i en stol (ni vet säkert vad jag menar), men han hade riggat upp en fyrkantig låda med en lammfäll ovanpå och där fick skrutten sitta. Jag fick sitta på en pall bredvid för att hindra henne från eventuella dödsdyk.
Och bilderna blev JÄTTEFINA. Höll på att bryta ihop när jag skulle välja ut endast fyra stycken och det tog LÅNG tid, jag hörde hur fotografen började ledsna lite. 
Bilderna får vi sedan i ett sånt där lite album och sen kan man välja om man vill ha förstoringar. Och oj vad jag verkligen vill det och OJ vad jag inte har råd. Förstoringarna kostar från 495 spänn och uppåt beroende på hur stort man vill ha. 
Vad tycker ni? Det hade ju helt klart varit värt det om det inte vore så att hon ska fotas på ÖF 19 november, och då får man ett sånt där fotopaket precis som man fick i skolan för ynka 350 spänn. Fast jag tror inte att dom bilderna blir riktigt lika stiliga som dessa... Ack, ack!
What to do? 


På tal om något helt annat så gick Moa sina första steg härromdagen! Dom var inte många och hon har inte gått mer sen dess, men ändå! Min stora, duktiga tjej!

Kommentarer
Postat av: Josse

Men om bilderna blev bra så är det klart ni ska ha förstorningarna! Det är ju ett jättefint minne att sätta upp på väggen :) Vi ska ta syskonfotografering sedan med Vincent och Vanessa när hon blir lite större, det är ju svårt att få proffsiga kort hemma!

2009-11-03 @ 13:07:23
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0