Tisdag

Åh, skruttpannkakan är så jävla mysig idag! TOLV timmar oavbrutet sov hon inatt, pep bara till i sömnen en gång och jag flängde upp, men där låg hon som en liten prinsessa och sov lugnt. Hon vaknade inte förrän strax före 9 och sen satt hon och gäspade och kramade Mikael bara någon timme senare, fick sin yoghurt och borrade sen in sig i min morgonrock och somnade.
Men jag FÖRSTÅR varför hon är trött för igår var hon totalt sjövild hela dagen, flög omkring som en skållad råtta med bara två korta sovpauser. Hennes nya passion i livet är dörrar, hon älskar att klättra på dem, svänga dem fram och tillbaka och banka in dem i väggarna. Klämrisken känns rätt påtagligt. Dessutom har hon lärt sig att trösklar inte är någon hinder för att ta sig framåt, innan har hon alltid stannat vid tröskeln, sett lite förvirrad ut och satt sig på rumpan och pillat på dörren istället, men nu fortsätter hon till nästa rum, hon blev helt galen av lycka igår när hon fick slita i luckan under ugnen.

Igår var jag iväg och köpte salva till Moas stackars blöjutslag, BVC-sköterskan tyckte att det lät som svamp som bebisar lätt får i blöjområdet, så nu har vi börjat smörja med fotsvampssalva(?), tydligen ska det funka på svamp som svamp liksom.
Skulle även fylla på våra kolsyrepatroner till SodaStreamern, tycker fortfarande att det är läskigt att bära runt på dem och inbillar mig eventuell explosion. Gick först till Duka som vanligt, men NEJ, där kunde man inte fylla på kolsyra längre så jag skickades vidare till Åhlens där jag fick veta att NEJ, utrustningen fungerade tydligen inte hos dem, men hos Teknikmagasinet gick det bra. Där fick jag vänta skitlänge med min nummerlapp på att alla tekniknördar som stod i kö och fick sedan veta att NEJ, deras kolsyra var slut. Så det blev ingen påfyllning för mig.

På kvällen gick jag och Moset en kvällspromenad i det fina vädret och lånade en rätt trist svensk film om män som tränade konstsim. Titta så söt hon var!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0