Söndag

Eller det är nästan som en extra lördag eftersom Mikael ska vara ledig i morgon, jippie! Livet är härligt, potatisgrattäng som puttrar i ugnen, en ljuvlig bebis som sover och en hyrfilm (förhoppningsvis bra) som väntar på oss lagom till käket.

Igår var vi på bröllop i Kungsbacka som sagt vilket var skittrevligt!
Moa hade dock den dåliga smaken att vakna strax efter 6 på morgonen och jag var skittrött, hade huvudvärk och ett vansinnigt illamående, har mått skitilla flera dagar på morgonen nu (hade jag inte ätit p-piller och nyligen haft mens hade jag blivit väldigt orolig) men efter dusch och en besynnerlig frukost bestående av en korv med bröd var jag fit for fight. Mikael fick sovmorgon men när vi hade varit uppe en timme Moa och jag gick jag in och placerade busig bebis bredvid sin far så att jag kunde duscha. Och när jag kom ut från duschen sov Mikael fortfarande och hade även en sovande Moa på armen, blev het varm i hjärtat och smög ut.
När vi åkte kom det en regnskur av sällan skådat like och på spårvagnen in till stan trängdes inte mer än FYRA barnvagnar på barnvagnsplatsen, det var så trångt att en mamma med vagn fick stå precis vid dörrarna, ÄNDÅ skulle givetvis folk envisas med att gå in och genom just den dörren, så att alla fick släpa runt på sina vagnar för att alla puckon skulle komma förbi vid varenda hållplats. Om det finns minst tre dörrar på en spårvagn så kan man fråga sig VARFÖR folk inte väljer en dörr som inte är igenbommad? Vid en hållplats kom till och med en karl gående från bakre delen av vagnen och suckade högt och vrålade "nu ska jag gå av och behöver komma förbi". What liksom?
Det satt i alla fall en supersöt liten Wilhelm på 14 månader i vagnen bredvid våran som flörtade med mig och försökte flörta med Moa också hela vägen till stan men hon var med impad av hans mamma.

I Kungsbacka fick vi följa med in i vigselrummet allihop och vara med under vigseln, Mikaels syster var skitsnygg och upp-piffad förstås och jag blev helt blank i ögat och brudparets mammor grät förstås.
Sen var det fika i en hyrd hotell-lokal bredvid. Det var heltäckningsmattor på golvet och alltså bebisvänligt, så Moa lekte med dem andra barnen och hade det skoj. Förutom när jag langade fram hennes medhavda leksaker då förstås och kusin Julia på 10 månader gång på gång STAL Moas leksaker ur greppet på henne, först såg Moa bara förvånad och lite chockad ut över att någon hade mage att ta sig såna friheter men när varenda leksak hade blivit knyckt tjöt hon som en brandbil och fick komma upp till mamma, stackars lillfis!
Har märkt att Moa ÄLSKAR barn, hon är inte vrålimpad av andra bebisar men stirrar sig blind på lite större barn som pratar och leker med henne, hon var riktigt i sitt essä och studsade förtjust upp och ned när en massa småflickor gosade med henne. Men USCH OCH FY, vid ett tillfälle där på golvet så sprang alla barn en bit bort för att pilla med något och stackars Moa som inte kan förflytta sig satt kvar ensam där på golvet och såg lycklig ut och flaxade med armarna och hade sig och mitt stackars mammahjärta bara sprack för jag såg hemska bilder framför mig att hon var större och inte fick vara med dem andra barnen och leka...
Hur ska man tackla en sån grej? Målar ut ett hemskt mardrömsscenario framför mig där Moa kanske sissådär 2-3 är med mig på lekplatsen och grejar i sandlådan. En bit bort sitter några andra barn i samma ålder som hon vill leka med men dem vill inte leka med henne och jag ser att hon ser lite ledsen ut och sätter sig själv och bygger sandkakor och då kommer ett elakt barn bort till henne och tar hennes spade och sparkar sönder hennes sandkakor och hon börjar gråta. Fy fan. Bara tanken på att mitt barn kommer att bli LEDSEN är helt fruktansvärd att tackla, herregud nu skriker hon ju flera gånger om dagen men det är ju för att hon är hungrig eller trött eller arg över att inte få pilla på någon, hon är ju inte ledsen liksom, hon har aldrig varit med om att någon är elak eller vill henne illa. Den dagen vill jag aldrig någonsin ska komma, men det kommer den ju att göra *ryser*.

I alla fall så var det supertrevligt igår, vi var inte hemma förrän framåt kvällen och då åt vi kebabtallrik och tittade på "Låt den rätte komma in", TROTS att jag varit så livrädd för den filmen, hehe.
Nu måste jag hjälpa till in das kitchen, ska lägga in lite fler bilder från igår lite senare. Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0