Mys med Tina

Idag har jag och Moa (efter ännu en natt av underbar sömn, wihoo!) träffat tant Tina i Slottskogen. Herrejävlar vilket gött väder!
Det var väldigt skönt att komma iväg lite för jag och Moa var mer uttråkade än någonsin tidigare. Var helt sjukt svettig efter allt brottande med henne på förmiddagen, hon var ÖVERALLT hela tiden, jag höll på att bli knäpp. Bara medan jag packade skötväskan lyckades hon VÄLTA stereon, krypa fram till min garderob i hallen och öppna den och ta tag i den understa sandalen i mitt skoberg så att alla skor trillade ut och sist men inte minst var hon läskigt nära att peta i ett eluttag- JA vi ska sätta in säkerhetspluggarna snart! Vi behövde helt klart ett miljöbyte.

På bussen till stan var det givetvis inte en enda kotte i arbetsför ålder som erbjöd sig att hjälpa till att lyfta barnvagnen upp för trappan så att åter igen en skruttig gammal gubbe fick göra det, det är nästan alltid personer man INTE vill ska erbjuda sig som gör det, snacka om att man får dåligt samvete när en gamling tvingas lyfta med sin (säkert onda) gamla rygg.
Vi mötte Tina utanför hennes hus och knallade iväg, det var på TOK förlängesen vi träffades, hon visste inte ens att jag tagit ut min tandställning och det var liksom ett tag sedan nu. Härligt väder, härligt sällskap och härlig bebis som för en gångs skull var nöjd med att sitta i sin vagn, dessutom gick hon glatt med på att snutta vatten ur sin vattenflaska dagen lång till min stora glädje. 
Väl framme gick Tina och Moa och kikade på några käcka ankor medan jag plockade upp filt, leksaker och diverse andra livsnödvändiga bebisprylar och sen satt vi och glassade i solen och snackade skit. Moa var väluppfostrad som aldrig förr och lämnade inte ens filten för en sekund, ingen kommer att tro på mig när jag berättar hur hyperaktiv hon är här hemma för hon beter sig alltid oklanderligt när vi har sällskap. Mysbebsan.

Sen åkte vi hemåt, handlade vitlöksbröd till morgondagens grillning hos Mikaels syster och sen begav vi oss hemåt till fadern och beställde pizza. Jag som fick en total ångestchock igår över hur fet jag var och inte skulle äta onyttigt längre, såna där påfund brukar aldrig hålla i sig i mer än några timmar tyvärr. Mitt öde är nog att var småtjock, jag har ingen disciplin till något annat. 

Här är lite fina bilder, mitt kamerafejs (eller fejs och fejs, det ser mest ut som ett par tits med ett gigantiskt flug-ansikte) är på topp som vanligt. Men visst fick jag knäppt två fina bilder på söta tjejerna!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0