Måndag

Aaaah, nu sover bebis så att man får koppla av lite. Sen hon lärde sig att krypa så känns det som att jag flyttat ner på golvet på heltid, hon KLÄTTRAR OCH KLÄTTRAR OCH KLÄTTRAR på allt hon ser hela tiden, jag får hasa efter henne hela tiden. Prio ett just nu är helt klart att fästa bokhyllan i väggen, den är så tung att det förmodligen skulle krävas många bebisar som sliter allt vad dem kan i den för att den ska rubbas, MEN möjligheten att den kan välta finns ju, även om den är minimal och tanken på det är fruktansvärd.
Natten har varit helt okej för min del, Mikael gnällde dock på att jag snarkat som ett lok hela natten, haha. Moa vaknade dock vid den omänskliga tiden 4 i natt och låg och klingade med sin napp mellan spjälorna i sängen, men hon somnade om hos mig som tur är och vaknade inte förrän 9, väldigt skönt men inte bra då dagsrutinerna blir konstiga när hon vaknar så sent. Jag kan ju inte hjälpa att jag är så vansinnigt skön att sussa bredvid.

Något som inte är så roligt är att Moas blöjutslag har blivit värre, och detta TROTS att hon var utan blöja flera timmar under gårdagen och jag har smörjt henne med Inotyol för glatta livet. Det ser riktigt läskigt ut nu, frå början var det små röda prickar som nu blivit fler och igårkväll hade det liksom flytit ihop och bildat stora röda, upphöjda partier i huden. Stackars min Moa! Hon har inte ont av det men det kan knappast vara behagligt. Jag har ringt BVC och väntar på att Linda ska ringa upp så att vi kan få komma dit och kolla upp det om det inte blir bättre idag.
Så igår kissades det hej vilt här hemma, tre handdukar fick åka i tvätten och PRECIS när vi hade dukat fram tacos och jag och Mikael skulle sätta tänderna i varsin rulle så ställer sig bebis på knä och bajsar en stor hög på en handduk, hon tyckte att det var väldigt roligt och såg omåttligt stolt ut! Potträning nästa kanske?

Igår fick jag ett starkt sug att tatuera mig. Vill ju ha Moas namn någonstans alternativt hennes fot eller handavtryck eller helst av allt ett fint porträtt! Kikade runt bland olika studios här i stan och hittade en tjej som hade bilder på riktigt fina ansiktsporträtt så jag mejlade henne och frågade för att få ett hum vad det kan kosta, frihandstatueringar blir ju alltid dyrare men är det en duktigt tatuerare så är det ju SÅ värt det!
När jag var tretton år så praoade jag hos en tatuerare på Hisingen, tanken bakom detta var att jag skulle få en gratis tatuering som tack för hjälpen (yeah right!). Det fick jag inte, men jag fick faktiskt en gratis navelpiercing efter mycket om och men. Killen som jobbade där var grymt noga med åldersgränser, så fort någon snorunge öppnade dörren så vrålade han "DU ÄR INTE ARTION, GÅ UT IGEN!" och alla fjortisar pep iväg med svansen mellan benen. Sista dagen hade jag blivit lovad min piercing men när jag kom dit hade han gjort lite efterforskningar och läst att man inte får pierca personer under femton år, men jag blev så ledsen och visade mina bästa tårfyllda valpögon så han blev övertalad till slut.
Hur som helst så lovade jag honom att komma tillbaka dit när jag ville ha min första tatuering, så frågan är om man inte skulle gå dit? Men vad pinsamt ändå, jag var som sagt tretton år då, blyg som fan och satt rökte munbloss på hans cigaretter, det är ett mirakel att ingen skrattade åt mig när hans MC-knuttekompisar dök upp och satt och pratade om Hells Angels och brölade "HAHA, SKRÄM INTE UPP PRYON!" stup i kvarten.
Haha, det var tider det.

Vi tittade på filmen "Click" på trean igår, fan vad bra det var! Förväntade mig en halvkass komedi i stil med "Evan den allsmäktige" eller något sånt men den var faktiskt kanon. Antar att de flesta av er redan sett den, annars gör det! Satan vad jag grät som ett barn i slutet, herregud så sorgligt!

Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Visst är Click bra, underbar! Så sorgligt, men tur att det ändå blir bra. Den har sånt bra budskap att det är otroligt. Familjen före karriären :)



Jättefina bilder på lilla sessan! Vilken skön nattssömn ni fick också :)

2009-05-26 @ 13:09:19
URL: http://albinsmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0