Fredag

Hålla? Solen vart fan tog du vägen? Regnet har pissat ner här i två dar i rad nu, det kom visserligen en solglimt igårkväll lagom tills vi skulle titta på teve och natta Moa... Vad hittar man på med en bebis när det är skitväder ute? För ett par månader sen när vädret sög jämt och det var vinter så var hon så liten att hon var glad och nöjd så länge hon fick sitta i mitt knä och kramas men nu vill hon absolut inte kramas utan bara slänga sig runt på alla fyra och göra farliga dyk mot benet på soffbordet, och det tycker inte hennes mor är så kul.
Jag vill ut med vagnen och picknicka i trädgården och sola mitt vita tryne medan Moa leker med sin spade och kratta i den varma skuggan! Det svenska vädret SUGER.

I morgon gifter sig min kära svägerska, borgeligt dock så det blir bara en fika efteråt för att fira brudparet. Men vi ska i alla fall bege oss (kommunalt förstås) till Kungsbacka och lär väl bli dränkta på vägen dit om det ska regna såhär. Moa ligger ju glassigt inbäddad i vagnen under sitt regnskydd (shit vad arg hon kommer bli när vi täcker över vagnen, det har inte varit nödvändig på länge) men jag och Mikael kommer se ut som två dränkta katter.
Ska iväg till Frölunda idag och handla lite kläder TILL MIG SJÄLV, har jag tur slutar Mikael tidigt så att jag slipper kånka med mig Moa och vagnen. Frågan är i alla om man har lust att slänga ut pengar på ett paraflax som man med största sannolikhet kommer att glömma kvar på tåget? (det gör man ALLTID med paraplyer, vet inte hur många sådan som lämnat mig på det viset). Det tar emot alltså, jag hatar att köpa tråkiga nödvändigheter- om det inte är till Moa förstås, jag tycker fortfarande att det är kul att köpa matburkar och våtservetter och jätteförpackningar med blöjor, det känns så familjemysaktigt på något vis. Förresten så var det en tjej i kassan på Lindex som skulle envisas med att packa ner en presentask till mina bebiskläder som inhandlades för ett tag sen när jag inte hade Moa med mig, först frågade hon om jag ville att hon skulle slå in kläderna vilket jag tackade nej till och sedan frågade hon "men jag ska skicka med en ask va?" så att jag var tvungen att väsa att det inte var någon present. Då tittade hon jätteskeptiskt på mig. What? Visst att jag har ett babyface men jag är för fan en vuxen kvinna som har varit fertil i många herrans år!
Men man måste tydligen vara 35+ och ha permanentat hår uppsatt med en tygsnodd och capribyxor för att anses vara legitim mor. Har insett att alla kvinnor som börjar närma sig medelåldern börjar använda capribyxor, speciellt den något pösiga varianten med dragsko i benet och helst ska dem vara vita eller mörkröda.

Just det, igår när jag och Mikael låg i sängen och gottade oss och precis skulle sova så dyker det för ovanlighetens skull upp två högljudda, förmodligen rätt packade människor som tyckte att det var kul att sitta och halvvråla på bänken utanför entrén. Inte nog med det, efter någon minut inser vi att idioterna har med sig en hund- och det var ingen tyst snäll hund. Hund-fan ylade, skällde och gjorde diverse extremt högljudda hundljud och varje gång pep Moa till i sömnen och vred oroligt på sig. Vi typ halvsatt upp i sängen och stirrade mot fönstret med vilda ögon och jag var verkligen tvungen att hyperventilera för att inte öppna fönstret och gallskrika av frustration- och jag är ingen person som skriker i första taget.
Jag är så jävla trött på alla iq-befriande jävla rövhål i det här landet. En skällande hund strax före midnatt utanför ett hyreshus en TORSDAG där en sovande bebis samt en mor med sömnbrist försöker sova, det kan ju göra att vem som helst går bärsärk.
Jag blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Iris

Hehe, roligt inlägg.. :)



Har också varit med om att en expedit på H&M frågat om bebiskläderna skulle i en presentkartong när mamma & jag var och handlade till Nella och hon inte var med. Blev så paff så jag bara frös till ett tag och fick sedan fram ett nej. Den andra gången när jag var föreberedd att påpeka snällt att det faktiskt var kläder till MIN dotter så kom det ingen fråga. Men visst är det så att det av många "antas" att man ska se ut som fan när man är småbarnsmamma.



Ang iq befriade rövhål, vi har grannar ovanför som för oväsen som fan mitt i nätterna. Det låter som de släpar möbler över golvet. Tur att Nella sover tungt, själv blir man ju inte så jävla glad när man vill ha sin skönhets sömn...hehe.



Ha det så bra. Kram kram!

2009-05-08 @ 21:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0