Onsdag

Har varit grymt flitig här på morgonen, så nu tänkte jag vila mig medan lillarumpan sover.
Hon har den senaste veckan brutit sin vana att vakna nio på morgonen och skjutit fram det hela en hel timme, buhuuu... Vi var skittrötta i morse efter att ha legat och babblat halva natten som vanligt, så stackars Moa låg och sparkade på oss och pep argt jättelänge och ingen orkade gå upp, först försökte jag med "ääälskling, om du går upp ska du få JÄTTEMYCKET massage sen". Och Mikael svarar "jag tänker inte gå upp" och jag väser att det ska han fan visst det, och han väser tillbaka att han gick upp igår och jag väser att vi kan ju börja snacka om vem som ska gå upp när han börjar ta hand om Moa lika mycket som mig under dagarna och kvällarna. Men nej. Jag fick gå upp såklart, smällde igen sovrumsdörren och kastade morgonrocken på honom. Jag är väldigt dramatisk på morgonen, och han kan glömma ett befintligt sexliv under en lång tid framöver. Fucking bastard.

Hur som helst så har jag och Moa haft det jättemysigt hela morgonen och jag städade hela köket medans hon lekte med sin skitroliga plastnyckelknippa i matstolen. Jag har världens snällaste bebis. Så länge hon får sitta upp och har något att pilla med är hon hur nöjd som helst bara jag vänder mig om från disken emellanåt och säger "Heeeeej" eller sjunger på någon av hennes favorittruddelutter "I ett hus i skogens slut" eller "Tio små apor hoppade i sängen". Då lägger hon huvudet på sned och smilar upp sig innan hon fortsätter med att tugga, banka och slänga saker på golvet.
Favoritsaken att dra i just nu är förutom kontroller och telefoner plastburken med våtservetter som vi har vi sidan av skötbädden, hon kravlar och kravlar och kravlar sliter i den där jävla lådan och om det råkar vara lite servetter kvar så att burken är lätt att lyfta flyger den iväg åt alla möjliga håll. Testade att henne en liknande tupperwarelåda att leka med, men det var inte lika kul.
Höll på att garva ihjäl mig förut när hon hade ätit och skulle rapa och hon som vanligt lutade sig bakåt och stirrade på mig och så fnittrade hon och jag kände hur hela blöjan vibrerade av pruttar, sen fnissade hon ännu mer och klämde ut bajs mellan varven. Kan ju inte klandra henne, det finns väl ingen som är så behagligt som att bajsa när magen är full.
Igår åt hon en ekologisk puré med morot och oxkött från HiPP, jag som brukar ÄLSKA all barnmat tyckte faktiskt att den luktade skit men den var väldigt populär hos Moa och det är ju huvudsaken.
Har frusta jordgubbar i frysen som legat där länge nu som jag måste få tummen ur och mosa snart, det kommer hon nog älska! Min matglada lilla tös.
Igår satt jag (min dumma jävla idiot) och googlade på spädbarnsdöd och bet på naglarna, är så övernojig att jag helt klart ska hålla mig borta från såna artiklar. Sen hittade jag en tråd på familjeliv.se om en bebis som dött i magen på en mamma som var gravid i vecka 34 och satt och grinade som ett barn. Det är helt sjukt fruktansvärt att något sådant ens kan inträffa, den sorgen är för vidrig för att ens tänkas på.

Och igår började Desperate Housewifes, fan vad bra det är! Äntligen ett skäl till att ens äga en teve. Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att Gabrielle ska spela någon form av white trash-mamma nu? Älskade att sukta efter hennes grymt fina klänningar.

Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Hahaha fy fan va rolig du öär på morgonen.. är precis likadan ;P

2009-03-04 @ 17:55:27
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, Gabrielle passar inte alls som fattig småbarnsmamma! Och Carlos har blivit värsta mjukispappan...

2009-03-06 @ 10:42:01
URL: http://rackarungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0