Lista

Istället för att ta en välbehövd tupplur nu när das bebis sover så snor jag en lista från Josse. Kan liksom inte låta bli så fort jag ser en listjävel.

Lovar du att vara ärlig? Ja...

Du heter: Sofia Johanna Quick.

Smeknamn:  Soffan, Soffi, Fia osv... 

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Lustigt att den frågan skulle komma upp för jag hade en av tidernas deppigaste låt i huvudet härromdagen, "Out of reach" med Gabrielle. Sen får vi inte glömma "Lonely this christmas" med The Mud eller "Crack in the mirror" med Cock Sparrer.

Beroende av: Kramar, snus och Coca cola.

Vad tror folk om dig?: Skulle tippa på att jag uppfattas som glad, förvirrad och mesig.

Stämmer det?: Ja, det stämmer ganska bra.

Vad får du oftast komplimanger för?: Håret, naglarna och min längd. Innan fick jag alltid komplimanger för min mage, fast nu var det ett tag sen. Jag förstår inte varför?...

Vad säger du för att imponera på någon?: Jag har faktiskt inga sådana behov.

Hur imponerar man på dig?: Lite hyfs och medkänsla kommer man en bra bit med.

Brukar du skratta för dig själv?: Ja, gud ja.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Nu står jag i kylan och väntar på Matte. Saknar er redan!".

Var bor du?: Göteborg, sveriges framsida.

Trivs du där?: Det gör jag egentligen, men nu när jag har barn känns det som att det är på tok för mycket folk här och på tok för lite natur.

Äger du några converse: Nej, det är inte min grej. Jag är en klacksko-tjej, och kan jag inte ha klackar vill jag ha något sött och feminint. Dock tycker jag att converse är snyggt på andra.

Sprit, cider, vin eller öl: Cider, eller en god drink. Satan vad längesen jag drack en drink!

Brukar du bli för full: Nej- den tiden av mitt liv är för längesen passerad. Fast hade jag gett mig ut på krogen nu hade jag säkert blivit dyngrak på ett par öl, min kropp tål nog inte alkohol längre.
Vad har du för mobil operatör: Parlino.

Är du allergisk mot något: Insektsbett.

Har du haft sex idag: Nej, men det kanske jag borde?.

Hur svarar du i mobilen: Min mobil ringer aldrig, haha. Svarar oftast hej, eftersom jag alltid vet vem det är. Svarar inte när konstiga nummer ringer.

Vem ringde du senast?: Mikael.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vi pratade om hur trötta vi var och att vi längtar tills han kommer hem.

Antal timmar sömn inatt: Lite osammanhängande kanske sju/åtta timmar, så jag fattar inte varför jag är så trött.

Sov du ensam: Nej, jag sover aldrig ensam- lucky me!

Brukar du komma i tid: Ja, även om man får stressa ihjäl sig varje gång man ska iväg någonstans, Moa tar tid och Mikael är snäppet värre. 

När mår du bra: När bebisen är glad, haha!

När blev du fotad senast: Några veckor sen kanske? Jag är fotografen i den här familjen.

Hur känner du dig nu: Trött och hängig. Det är synd om mig.

Vanligaste färg på dina kläder: Måste väl ändå vara svart ändå, men jag har rätt färgglada kläder över lag.
Vad tycker du om fötter: Fötter är trevliga, rätt harmlösa kroppsdelar.

Vad saknar du: Mina vänner som jag träffar alltför sällan.

Hade du en bra kväll igår: Ja, det var "Den rätte för Rosing" och "Desperate Housewives" med chips till det.

Favorit dryck på morgonen: Juice eller Oboy.

Rakar du benen: Ja, givetvis. Saknar min obefintliga hårväxt under graviditeten!

När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 23-24.

Är du blyg?: Nja, blyg är väl fel ord, men jag är inte supersocial heller- har dock en tendens att babbla något fruktansvärt.

Sysslar du med någon idrott: Nej!

Vill du hellre ha mail än brev: Nej, det hade varit skitfräckt att få ett riktigt, handskrivet brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja det gör jag! Men så är jag ju obotlig romantiker också.

Har du spytt offentligt: Ja, fast inte ens under mina vilda festardagar spydde jag speciellt mkt.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle lätt utforska min nya, underliga kropp!

Är du nöjd med ditt liv: Ja det är jag!

Är du bortskämd: Nej, jag är inte bortskämd. Jag ger och jag tar:)

Vad gör du i morgon: Ingen aning.

Vad är det värsta du vet?: Elaka människor, smuts och att kliva upp tidigt på morgonen.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Jag är sjukt snål förutom när det gäller saker till Moa eller god mat, och det kan aldrig vara slöseri.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Jag är så grymt ointresserad av kändisar så jag vet inte.

Vad längtar du till?: Sommaren och tills vi flyttar till hus. Fan vad härligt.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, jag har har ett skolboksexempel på äkta vänskap, vilket är få förunnat.

Vad använder du för shampoo?: Head&Shoulders.

Vad är det finaste du fått?: Ett ljuvligt barn!

En speciell dag du minns: Har hur många fina dagar i minnet för att sätta ord på någon.

Hur gammal är du: 21 år.

Tycker du om någon just nu: Ja.

Du samlar på: Det skulle väl vara bebiskläder då:)

Gröna eller röda äppeln: Röda.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Jag går mest och surar för mig själv, ringer sällan upp någon för att gnälla. Mikael får dock lyssna på mina klagosånger!

Gillar du golf: Nej.

Vilken tid gick du upp idag: Strax före 8.

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.

Har du strumpor på dig nu: Ja.

Är det okej att gråta: Självklart.

När grät du senast: Oj, det var längesen! Men det kom nog några tårar när vi tittade på en sjukt hemsk film för ett tag sedan som hette "Red". 

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Då skulle vi köpa ett jävligt nice hus utan att behöva tänka allt för mkt på lånet, och sen skulle jag tamejfan unna mig en ny jacka, hehe.

Bär du glasögon eller linser: Både och, linser på dagarna och glasögon om jag tvingas upp mitt i natten eller tidigt på morgonen.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, verkligen inte.  

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Det beror på när Moa behagar vakna och om Mikael ger mig sovmorgon eller ej.

Har du piercing: I öronen förstås, också har jag satt in min navelpiercing igen. Helt sanslöst att det var möjligt med tanke på hur min navel såg ut när jag var gravid! 

Vill du gifta dig: Ja det vill jag, förbannat tråkigt att inte ha samma efternamn som sitt eget barn.

Vill du ha barn: Självklart, vi har dock inte bestämt NÄR än. Vill helst att Moa ska bli bortskämd ett bra tag och få all vår tid, samtidigt som det längtas efter ett barn till redan. 

Solar du ofta: Nu är det ju vinter, men planen är att sola rejält i vår/sommar.

Är du bra på att laga mat: Ja, det får jag väl säga.

Är du flygrädd: Nej.

Hur vig är du: Inte alls.

Är du musikalisk?: Nej, jag blev helt lyrisk när jag lyckades spela "lilla snigel" på mobilknapparna härromdagen. Både jag och Moa uppskattade det!

Vad dricker du helst när du är törstig: Cola, alltid cola! 

Vilken är din favoritglass: Jag gillar det mesta.

Tror du på ett liv efter döden: Ja, sån dödsångest som jag har MÅSTE jag tro på det.

Tycker du om sushi: Har aldrig smakat det, och det lockar inte. Är ingen fisk-människa.

Vad äter du helst när du ser på film: Chips och dipp!.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.

Har du tandläkarskräck: Nej, men det borde jag ha efter alla mina tortyrbesök.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska helt klart!

Vilken ögonfärg har du: Gröngråblå- som de flesta.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.
Biter du på naglarna: Nej.

Röker du: Nej, verkligen inte. Äcklas av det samtidigt som jag är så SJUKT SUGEN.

Hur ofta tränar/motionerar du: Aldrig.

Senaste låt du hörde: Sjöng "Ingen vill veta vad du köpt din tröja" högt som fan innan, räknas det?.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0