Kräk

Sitter inne på familjeliv.se och hittade detta anonyma inlägg:

"Jag och min kille tjafsade. Tillslut blir han irriterad och kastar iväg en bläckpenna mot mig. Som träffar rakt i ögat. Det började blöda och gjorde jätteont. Ett tag svartnade det framför ögat, men synen kom tillbaka successivt sen.
Nu har jag varit på akuten för att kolla ögat. Läkaren kunde se att det var rött i ögat, samt att jag hade sår och svullnad även på ögonlocket. Jag fick en kräm som ska användas i ögat var 3:e timma i 3 dagar. Om det fortfarande gör ont efter det ska jag göra en ny undersökning av ögat.

Hur tycker ni att jag ska göra med min kille. Jag känner att jag behöver råd. När jag var ledsen och arg hotade jag honom med att anmäla honom, men det har jag inte gjort. Fast nu har jag slängt ut honom. Han ångrar sig och ber om ursäkt. Han säger att han älskar mig och att det inte var meningen att skada mig. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill inte ha det så! Nästa gång vi tjafsar kanske det händer nåt värre..."

Tacksam för råd!"

Blev väldigt förvånad när jag ser att typ trettio personer svarat henne att hon är löjlig och att det "bara var en penna". Tjejen har dessutom två barn med sin man som satt i närheten. Jag har hittills varit den enda som inte tyckte att det var ett okej beteende.

Som jag redan nämnt i bloggen så har jag ett ex som var dum i huvudet, och med honom tillbringade jag tre vidriga år dessvärre. Så jag anser att detta är ett varningstecken, sen kanske jag är paranoid, men hellre lite paranoid än en dörrmatta. Jag har spelat dörrmatta länge nog.
De första varningstecknen jag märkte var att exet slog sönder saker när han blev arg, sparkade på datorn, slog hål i garderobsdörrar och liknande- detta har jag märkt är ett ganska förekommande beteende (hos arga tonårspojkar i alla fall, som inte vet vad dem ska göra av sin aggression), men det kändes liksom lite överdrivet.
Dagen innan vi skulle flytta till en gemensam lägenhet satt han som vanligt klistrad vid något superviktigt datorspel och kunde inte slita sig när hunden ville kissa så jag tog med den på en promenad. Det var vinter och en jävla massa snö och både jag och schäfern var helt snötäckta när vi kom in, så jag tänkte skoja till det lite och smög fram till honom när han satt med hörlurarna på och inte hörde vi datorn och stack min snöiga vante i hans nacke- varpå han hoppar till och dör i spelet, och då blev han så jävla förbannad att han flög upp och sparkade och slängde iväg alla papperskassar fulla med cd-skivor som vi packat ner inför flytten (och det var måååånga kassar) så det låg skivor överallt, några stackare hade till och med flugit ut i hallen. Blev helt ställd och samlade ihop alla skivorna igen och packade ner dem och tassade på tå resten av kvällen. Tänk om jag hade fattat bättre och lagt benen på ryggen då...

Sen flyttade vi ihop och det tog exakt tre dagar innan skiten mjukstartade. 
Vi satt och käkade frukost i soffan, polarmackor med ost och han börjar gnälla över hur fort osten tar slut. Jag skrattade då och påpekade att det är inte så konstigt när man såg hans smörgåsar, med tre lager ostskivor. Och han stirrar på mig med hat i blicken och säger "Jag visste att du skulle säga så, din jävla hora". Blev så jävla paff att jag bara fräste något osammanhängde tillbaka och då kastar fanskapet sin ost på mig! Kan säkert låta komiskt om man inte ser situationen framför sig, det var inget komiskt över det hela. Så jag slänger tillbaka osten och då kastar han sitt glas coca cola i ansiktet på mig (innehållet, inte glaset), jag är vansinnig och lyfter upp mitt eget glas i ren panik men då tar han tag i min handled och häller ut även min cola på mig. Då reste jag mig för att springa därifrån och kräket kommer efter, håller fast mig och lyckas hälla hela jävla colaflaskan över mig (och väggen, kan tilläggas). Sen låste jag in mig och bölade i badrummet en lång stund och sen kom han och bönade och bad om förlåtelse, han hade varit så stressad det sista i och med flytten. Och det köpte jag- och det skulle jag inte ha gjort. Borde egentligen skriva mer om fanskapet, tror att jag behöver det.

Saken är i alla fall den att det spelar inte roll om man kastar en penna eller en brevpress på sin partner- någonstans är det tamejfan fel.  

Kommentarer
Postat av: Karin

Höre du, jag håller med dig. Och jag säger bara en sak - jag förstår dig fullständigt tyvärr :/



Ja det är värst att Albin är förkyld :/ Men annars funkar det, än så länge. Bara det inte blir värre. Tyvärr blev det ingen städning idag, för att vi inte hann med oss. Disken och maten var det enda som blev gjort här hemma :) Hur är det med er då?

2009-03-18 @ 23:11:36
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja usch, det fanns jobbiga stunder. Dock har den personen blivit helt förändrad nu, till det bättre! Men det var en himla tur att det gick som det gick. Annars hade jag inte haft Tommy & Albin idag. Och samma för dig såklart :) Så vi ska vara lyckliga över det iallafall!



Härligt att Moa har varit nöjd. Man blir verkligen nöjd och glad själv då dom har riktigt bra dagar :) Ja det är jobbigt när dom är sjuk. Så synd om dom och man kan knappt göra nånting :/ Funderar på att snart gå och lägga mig.

Godnatt, hörs kanske imorgon :)

2009-03-18 @ 23:31:03
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Milla

Håller med dej!

2009-03-19 @ 08:34:13
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Em

Usch, jag borjade faktiskt grata nar jag laste ditt

inlagg. Visserligen ar jag valdigt ''hormonal'' just

nu, men det var verkligen hemskt att lasa!

Jag ar glad for din skull att du till slut tog dig

ur det dar, ingen fortjanar sadant beteende!



& angaende pennan sa haller jag helt med dig.

Det ar inte ett normalt beteende. Min sambo & jag

brakar visserligen aldrig, men vi tjafsar en del.

Han har dock aldrig ens slangt sa mycket som en

papperstuss at mitt hall, heller inte tagit i mig

eller nagot sadant. En penna i ogat ar jakligt

allvarligt, hon kunde ju forlorat synen! Usch!

2009-03-19 @ 12:28:47
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja du, vilken stark tjej du är som tog dig ur det där. Tänk alla kvinnor i det här landet (och hela världen) som har det så varje dag.

2009-03-19 @ 12:52:29
URL: http://klutt.blogspot.com
Postat av: Emily ♥♥

Du skriver såå förbannat bra.

Vilket kräk till ex. Blä.

2009-03-20 @ 16:52:24
URL: http://emsiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0