Grymt tråkiga sysslor

* Knyta ihop soppåsen och gå ut med den. Har inte besökt soprummet på över ett halvår, Mikael får brottas med stanken och spindlarna.
* Dammtorka.
* Sortera gamla räkningar och viktiga papper som ska in i pärmar.
* Dammsuga under dubbelsängen. Mikael tycker att jag är slarvig som inte dammsuger under soffan, precis som om vilken klen tjej som helst kan slänga upp en hel soffa på ena armen bara sådär.
* Bada Moa, faktiskt. Hon är alltid på vippen till gråtfärdig, det är ett jävla pådrag att få ner badbaljan från hyllan i klädkammaren, jag glömmer alltid plocka fram tvättlappar och att ta ut snusen innan så att den börjar rinna när jag står där och håller sprattlande, ASHAL bebis och inte kan slänga ut den (snusen, inte Moa).
* Vika ihop papperskassar- det gör jag ALDRIG.
* Vattna blommor.
* Tömma blöjhinken- hänger väl ihop med sopfobin.
* Para ihop Mikaels 3000 svarta strumpor efter varje tvätt. Dessutom viker jag hans kalsonger som jag ändå bara trycker in i garberoben sen. Why?
* Logga in på försäkringskassan för att begära mer föräldrapenning.
* Handla gigantiska paket med köttfärs som sedan ska delas in i mindre bitar i fryspåsar.
* Tvätta fönster- det gör jag ALDRIG.
* Vänta på den extremt sega hissen.
* Radera sms i mobilen när det är fullt.
* Radera bilder på kameran när den är full.
* Besöka arbetsförmedligen, vilket jag tack och lov slipper nu.
* Byta lakan, är alltid helt svettig efteråt.
* Raka bort diverse kroppshår.
* Klippa tånaglarna.
* Skala potatis.
* Göra rent vitlökspressen.
* All slags motion.
* Rensa avloppsbrunnen i duschen på hår.
* Tömma dammsugaren! Att jag inte kom på det innan!

Så, nu har jag gnällt av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0