Grattis till oss!

Idag firar vi två år tillsammans, jag och karln i huset!
Snart kommer mamma hit för hon ska passa Mosis medan vi ska ut och roa oss på vuxet vis så att säga. Så nu har här städats, jag har skrubbat köket nästintill spotless och Mikael härjar runt med dammsugaren som han på något vis lyckats laga trots nachochips-incidenten. Moa var inte alls skraj för dammsugarljudet idag, och bättre upp-jag lyckades till och med få henne att somna trots allt brummande och städkalabaliken- vad är detta för ny, stenhård bebis?

Givetvis är hon ovanligt, äckligt gullig idag bara för att vi ska få dåligt samvete över att vi ska lämna bort henne. Hon har inte sagt så mycket som ett pip sedn hon vaknade idag (kvart över 7, äckligt tidigt igen). Nu när hon inte vaknar nio på morgonen som hon var snäll nog att göra innan tycker jag bannemej att hon kan somna tidigare på kvällen- sagt och gjort så nattade jag henne strax efter 20 igår utan problem, underbart med en extra timme vuxentid på kvällen och dessutom väldigt skönt att slippa hennes kvällsgnäll sista timmen innan sovdags.
I alla fall så har hon smilat konstant hela dagen och gurglat "dada" hela tiden, mina försök att få henne att säga "mama" istället har verkligen inte lyckats. Åh min lilla guldklimp, fy vad jag kommer att sakna henne när vi är borta även om det bara är ett par timmar...

Vi kollade på vårt första avsnitt av Lets Dance igår faktiskt, fan vad härligt att Magnus vann och inte den lilla blondinen som till min stora irritation är typ 40 bast och smalare än mig. Vi skickade till och med SMS, haha.
Magnus Samuelsson är ju hur mysig som helst, får ett trängade behov av att vilja att han ska lyfta mig så att man får en illusion över att vara lätt som en fjäder. Vi firade i soffan med att äta pringleschips och dip (ganska dåliga dipp-chips måste jag säga som chipsexpert, tanken är god men dem bryts av hela tiden). Vi har förresten den senaste veckan betat av Lejonkungen ett, två och tre som de mogna, vuxna människor vi är. 

Nej, nu ska jag ta tag i hemmet och hjälpa min älskade städar-gosse. Att man kan trivas så bra med någon är för mig en gåta. För att inte tala om hur fina barn vi tillverkar, det måste ju vara ödet som fört oss samman. 

Tack Sandra för min finfina award i din blågg!:) 

Kommentarer
Postat av: Theres

Grattis! Hoppas ni hade en mysig kväll!

2009-03-29 @ 09:44:17
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0