En skojig lista

Snodd av Emily!

Graviditeten

*Vilka var dina favoritkläder? Min korta mamma-jeanskjol (som jag använder än), och mina haremsbyxor, det är ju poppis i år så man kan säga att jag låg före modet!.
*Vad var din/dina favoriträtter? : Någon speciell maträtt var det väl inte direkt, men ett par cravings var saltgurka, delikatessyoghurt, ölkorv och jordgubbar.
*Vad var dina/din favoritdryck? : Chokladmjölk, i början var jag även skitsugen på Fanta på burk men när Mikael köpte ett helt flak började jag må illa av det i stället, haha.
*Vad tyckte du inte om? : Första veckorna mådde jag illa och fick skitont i magen av typ allt, men värst var när Mikael gjorde varma mackor med burkköttfärs...
*Var det någon favoriträtt som ändrades? : Nej, inte direkt.
*Vad var du mest sugen på? : I början var det frukt och grönt men sedan dök ett enormt socker och fettbehov upp- mitt vanliga beteende med andra ord.
*Hade du halsbränna? : Nej.
*Hade du foglossning? : Ja, hon låg så långt ner att fogarna i bäckenet var helt fruktansvärda sista två månaderna, kände även av det i ryggen och jag promenade mycket.
*Hade du sammandragningar? :  Ja, mycket sammandragningar redan från vecka 20.
*Mådde du illa? : Ja, från vecka 8-11 men jag spydde aldrig, så det var skonsamt illamående.
*Vilken sovställning var bäst? : Endast på sidan hela graviditeten, men så sover jag i vanliga fall också som tur var.
*När var din BF dag? : 3 september 2008.
*Gick du över tiden? Ja. 14 dagar.
*Hur mycket gick du upp i vikt? 15 kilo.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Fötterna var väldigt svullna under sommarmånaderna, men inte alls så illa som för vissa andra.
*Hur var ditt psyke? Det var ungefär som vanlig, sällan arg men väldigt gråtmild. Fast när jag gick på övertid var jag inte rolig att ha och göra med.
*Gnällde/klagade du? Ja det gjorde jag, men mest för att jag är så sjukt otålig att jag ville att ungen skulle vara ute i stort sett samma dag som jag plussade.
*Vad trodde du det var för kön? En tjej, var lite tveksam i slutet dock.
*Visste du vad det var för kön? Nej.
*Hur låg ditt SF mått? : Sista måttet var 37 cm, stod stilla sista tre veckorna.
*Var du rädd för något? Jag var rädd hela tiden, för missfall, för att det skulle vara något fel på barnet och för att något skulle hända överhuvudtaget.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb, relativt smärtfri och vid medvetande. Tji fick jag!:)
*Hur ser du på graviditeten idag? Helt underbart, bästa tiden i mitt liv innan Moa kom ut, vill göra om det MASSOR av gånger helst.

Förlossningen
*När började din förlossning?
15 september.
*Hur började den? Slemproppen lossnade vid ett-tiden på dagen och värkarna började strax efter.
*När åkte du/ni in till förlossningen? På kvällen dagen efter, hade då haft regelbunda värkar i 1,5 dygn.
*Varför? För att jag inte orkade gå hemma längre, även om vi inte trodde att det var dags..
*Vem/vilka åkte du in med? Mina kära Mikael.
*Fick du/ni åka hem igen? Nej.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Varbergs sjukhus.
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm, utplånad tapp.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag badade, gick med en gåstol och vrålade.
*Vilka/vilken var med under förlossningen?
Hann med två olika barnmorskor, de bytte skift på morgonen.
*Tog du nått smärtstillande? : EDA och lustgas.
*Grät du? Ja!
*Vad tyckte du var jobbigast? Måste nog vara dödsångesten vid smärtan.
*Var du rädd för något? Smärtan!
*Hur lång tid tog det? 9 timmar efter att vi kom in.
*Hur ser du på förlossningen idag? Nu har jag ju typ glömt smärtan, men jag vet att det var en jävligt läskig men samtidigt grymt mäktig upplevelse.
*Vad blev det för kön?: Världens vackraste lilla flicka!
*Hur mycket vägde barnet? 3690 gram.
*Hur lång var barnet? 52 cm.
*Vad var huvudomfången? 36 cm
*Hur mådde barnet? : Hon mådde utmärkt. På kvällen andades hon lite snabbt, vilket berodde på att hon svalt fostervatten, men det gick över på någon timme


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med, kul lista=) Den snor jag genast...

2009-03-22 @ 16:06:49
URL: http://rackarungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0