Vänersborg

Nu har vi tillbringat ännu en heldag i Vänersborg, fan vilken go stad! Det har promenerats i hamnen, legat på stranden (dock var det ingen sandstrand utan GRÄS vilket känns lite skumt, men, men) och ätit god mat på uteservering.
Det är på tok för varmt för att ha laptopen i knäet tillräckligt länge för att återge allt så det får bli en kort uppdatering idag.
Jag är helt kräftröd. Har fått en del färg på framsidan av kroppen de sista veckorna men baksidan har varit vit som snö som alltid (jag får andnöd av att ligga och sola på mage) så herregud vad jag har bränt mig på ryggen idag, hela förmiddagen var det blåsigt och faktiskt lite småkyligt när man var vid vattnet så jag tänkte inte alls på att jag fick färg. Men det fick jag. Natten kommer att bli obehaglig.
Shoppade lite också och inhandlade en bamsekeps för 15 spänn (yay!) till Moa samt ett par röda jeans i storlek 86 som kommer att sitta som gjutet i höst. Och tro det eller ej men jag köpte något till MIG SJÄLV(!), det blev en vit bikini som jag är ganska nöjd med, även om överdelen verkligen är på gränsen till för liten:

   

Moa fick även igår en UV-dress till sommarens bad och en supergullig klänning av sin morfar (det är samma klänning men olika motiv på fram och baksida):

 


Idag när vi satt och skulle äta thai-mat i Vänersborg kom från ingenstans ett helt gäng med hollänska MC-knuttar brummande och invaderade hela uteserveringen, Moa var så grymt imponerad av alla långa mustascher och skinnvästar att hon höll på att trilla ur matstolen och var totalt omöjligt att få att fokusera på maten, så jag fick stå och böja mig över henne och stoppa in skeden med mat för att hon skulle få något i sig, hon vägrade att släppa knuttarna med blicken.
Och efter den långa promenixen och käket så begav vi oss som sagt till stranden, jag och Mikael kände oss tjocka och utanför när man såg alla fåniga volleybollspelare med magrutor och solbrända storlek 34-tjejer med avklippta shorts. Men det struntade vi i och vräkte ut oss ändå och Moa roade sig med att sitta och terrorisera omgivningen som vanligt, fan vad roligt hon är det lilla livet.
När vi väntade på tåget hem var jag helt utslagen av värmen och halsade en colaburk och en lokaflaska i ren panik, det är SJUKT varmt ute nu alltså, jag är så lycklig över att jag inte har en gigantisk gravidmage att släpa på i värmen den här sommaren. På tåget fick Moa en ny 13-månaderskompis som vi ej uppfattade namnet på, Mikael hävdar att mamman kallade henne för Liam vilket känns rätt orimligt med tanke på att det var en tös. Hur som helst så såg mamman helt hysterisk ut, hon hade en vit klänning med blommor och gigantiska axelvaddar, det såg ut som om hon hade två badbollar i varje ärm. Till det hade hon knallrosa klackskor med spetsig tå, ett knallgrönt bälte i midjan med en SKALBAGGE I METALL SOM SPÄNNE och håret var blont, permanentat och sprayat rakt upp. Total pudel.
Men hon var jättegullig och pratsam till en början, sen blev jag och Mikael lite rädda för henne. Hon började att sjunga konstiga sånger för sin bebis (med "Carola som sjunger vaggvisor-röst", svårt att förklara men det var helt klart läskigt), vagga runt och gick sedan runt till en massa andra resenärer och höll fram barnet och sa saker som "här är någon som vill bekanta sig med dig". Sen satt hon och vinkade hysteriskt till Moa hela resan (1 timme, 10 min) och vi blev väldigt obekväma- Moa uppskattade det dock såklart. Sen gick hon in på toaletten och sprayade sitt pudelhår ännu mer för säkerhets skull, haha.

Nu ska vi titta på film och äta chips och dipp så jag återkommer i morgon med lite bilder från dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0