Måndag

Nu sitter jag och väntar på att lillfisen ska vakna så att vi kan bege oss ut på mys i solen, tydligen är det fina vädret på väg bort igen och det verkar som om man kan förvänta sig skitväder och ca 15 grader från onsdag och framåt, så det är bäst att passa på!

Moa sov konstigt i natt, antingen beror det på att hon och Mikael sov i över två timmar helt utslagna i sängen som klubbade sälar tidigt på kvällen eller också vill hon helt enkelt ha sin varma pyjamas på sig. Det är ju skitvarmt i sovrummet på nätterna så inatt fick hon sova i bara en body utan ärmar men hon verkade inte vara så förtjust i det.
Så när hon vaknade vid 4 i natt var jag stygg och bebissjuk så jag knyckte henne bort till sängen och hon rullade ihop sig på sidan intill mig och var så söt att jag bara ville skrika i kudden. Pussade och klappade och sniffade henne i håret så mycket jag vågade för att hon inte skulle vakna. Så gudomligt, gudomligt söt.
Har vikt tvätt och kört igång en ny maskin, ätit frukost och nattat den trötta bebisen och sitter nu som sagt och väntar. Fick en rejäl dusch sprutande grapefrukt-saft i ansiktet förut, varken jag eller Mikael lär oss någonsin hur mycket kolsyra man kan ha i varje flaska när vi trixar med SodaStreamern, tar man för mycket så pyser det i bästa fall och SPRUTAR i värsta fall när man sedan häller i extraktet. Så nu är det klibb-klibb på golvet vilket är något av det mest obehagliga jag vet.

För er som inte ska ut och solglassa har jag hittat en vansinnigt roligt tråd inne på familjeliv.se. Förstår man inte att detta är kul har man verkligen ingen humor, jag höll på att kissa ner mig härromkvällen när jag läste den. Tråden är alltså den beryktade Svan-tråden, med en konstig människa som älskar svanar och är nog med att alltid ha stor bokstav i början av ordet Svan:



Här är länken till tråden, glöm inte att klicka er till sida ett, trådstart:

http://www.familjeliv.se/Forum-5-82/m31791592-1.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0