Jag skäms

Varken jag eller karln i huset har röstat idag. Jag som brukar hytta med näven mot alla soffliggare, det är skamligt. Men jag har mina lama ursäkter:
1) Röstlokalen (kulturhuset på Frölunda torg) känns ack så avlägset. Släpa med mig Moa och vagnen på bussen och stå och köa i en förmodligen rätt skabbig lokal, nä. Det har regnat hela dagen.
2) Jag förstår faktiskt inte grejen med det här EU-valet. Tänkte faktiskt läsa på härromdagen och googlade efter info men blev avbryten av något, förmodligen mitt barn som försökte äta jord eller nästan klämde handen i dörren.
3) Jag har blivit bitter sedan riksdagsvalet, jag sörjer än. Dumma, dumma svenskar.
Så det bidde ingen röstningen den här gången, får se om sossarna loosar nu enbart för att de gick miste om min röst (hemska tanke).

En seg helg. Vansinnigt dåligt väder och den enda utflykten vi har gjort var till Hemköp igår för att handla hem blöjor, bebisgröt och annat livsviktigt. Mikael har blivit upp över öronen förälskad i sitt nya datorspel och är fortfarande halvt okontaktbar så jag har ägnat mig åt att läsa ut en bok ("Sängläge" av Sarah Bilston- rekommenderas varmt!) det är inte illa att hinna läsa ut en bok på två dagar med en galen virvelvinds-bebis här hemma.
Hon har fortsatt att somna tidigt på kvällen- fortfarande ofattbar lyx! Men någon härlig sovmorgon har det inte blivit något mer av, trodde att jag skulle svimma i lördags "morgon" när jag vaknade av att hon satt i sängen och gurglade kl 05.30. Att gå upp en sådan tid är lika med DÖDEN, tack gode gud att min käraste Mikael klev upp istället så att jag fick sova vidare till överkomliga 8 på morgonen (han är så fäst vid spelet att han förmodligen flög ut sängen bara därför, men man kan ju låtsas att han gjorde det för min skull, haha).
I morse vaknade hon i alla fall runt 7 vilket är en mycket vettigare tid.
Helgens höjdpunkter har varit (jag är på listhumör idag):
1) Vi har plastlådor på fyra hjul som vi förvarar Moas en miljon leksaker i, nu har vi kommit på hur vansinnigt roligt det är att istället förvara MOA i lådan. Hon blir jättemallig när hon får sitta där med sina leksaker (som inte rullar iväg tack vare kanterna!) och hon tjuter som en räv av skratt om man dessutom rullar lådan över golvet med henne i.
2. Gårdagens ljuvliga middag bestående av fläskfilé med fyllning av fetaost och rödlök samt färskpotatis i ugn och dagens middag; pannbiff, kokt potatis, sås och lingon. Så jävla gott!
3. Idag satt Moa inrullad i ett fluffigt täcke i min famn i soffan EN HEL TIMME och tittade på något modell-program på trean och bara myste. Hur ofta händer det att hon sitter still helt vaken utan att ens tugga på mitt hår/suga på min hals/peta mig i ögat? ALDRIG!
4. Jag har överlevt min första veckan utan coca cola på FAN VET NÄR. Är inte ens speciellt sugen, ett mirakel. Nu ska jag bli fit och en pudding på stranden.

Just det ja, idag har jag varit med i GP (utan att veta om det, tidningen har tydligen något samarbete med familjeliv-sajten). Så alla göteborgare kan bläddra till sid 88 i del 3.

   

Är hon inte vacker, så säg?

Kommentarer
Postat av: Iris

Men såå söt så. :) Bebisögon är det vackraste som finns, smälter alla mammahjärtan. Kram kram/ Iris & Nella

2009-06-08 @ 21:27:46
URL: http://iris.vuorenmaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0