En dag med min mor

Ja, som sagt så har lilla mamma varit här idag och hälsat på. Moa kluckade av skratt så fort hon såg henne som vanligt, jag börjar få världens mest sociala bebis.
Mamma drack kaffe och Moa åt dagens lunch bestående av grönsakslasagne och sen begav vi oss till Frölunda, jag var elak och lät inte mamma köra vagnen- den är min rättighet.
Vad är det för löjligt pissig midsommar-rea i år? Det fanns ju fan INGENTING NÅGONSTANS! Orkade inte lägga ner någon energi på att leta efter kläder till mig utan letade efter barnkläder som vanligt, helt utan resultat. Ärligt talat så fanns det nästan mer rea-kläder i affärerna INNAN den "stora" rean började. Inte ens Lindex hade något som lockade, såg ett par väldigt söta tights på Kappahl men det var i storlek 74 givetvis- enorm frustration.
Måste dock säga att PoP hade ganska mycket sött på rea, men ett rea-plagg på PoP kostar liksom mer än ett plagg i fullpris i någon annan affär, så det bidde inget. Har övervägt att köpa en svindyr skaljacka på rean för den ska ju vara så vansinnigt bra, men den kostade för fan 485 spänn och var löjligt tunn, då måste man köpa till en lika dyr fleecejacka att ha under och såna summor kommer jag inte ens upp i om jag handlar vinterkläder till mig själv. Jag är ledsen Moa, men du tvingas överleva hösten med en billig variant till jacka, någon måtta får det lov att vara. Barnen svälter trots allt i afrika.
Jag köpte i alla fall en korallfärgad klänning till mig själv (98 spänn) och ett par mörkblå jeansliknande byxor med ett tygskärp i midjan (49 spänn till Moa) på HM, för jag hade inte lust att gå hem totalt tomhänt.

Sen skulle det ätas lunch, jag hade siktat in mig på fiket på Åhlens som Mikael alltid vägrar gå på men det var givetvis stängt så då tänkte vi våga oss på den indiska restaurangen. Dumt av oss, det var så trångt att man med nöd och näppe kom in med vagnen och vi hann inte ens sätta oss ned förrän fyllegubben med medhavande fyllekärring på bordet bredvid började tjata och peta på Moa, så vi bytte bord rätt omgående. Detta bord var nedkletat med ris och när jag skulle plocka fram bebisstolen till Moa i hörnet märke jag att den var smutsig som fan och insåg att jag hellre äter middag på en parkeringsplats än där, så vi gick.
Till slut hittade vi i alla fall ett lämpligt ställe och fick till och med ett bord med gott avstånd från rökarna på uteserveringen, och där njöt vi en väldigt god souvlaki med klyftpotatis och en härlig cider till. Mmmm. Moa var snäll trots att hon var uttråkad och roade sig med att äta på mina hemnycklar medan vi åt (känns jävligt ohygieniskt men hellre det än en ledsen bebis, hon ÄLSKAR allt äcklig med metallsmak).
Tack för en trevlig dag kära mor!

Moa var helt slut i kväll och somnade strax före 19, då gick det inte att hålla henne vaken längre, hon illtjöt vad man än gjorde. Det bådar inte gott inför morgondagen, kan förvänta mig en superpigg bebis som sitter i spjälsängen vid 4-tiden och vill gå upp. Huuu.






Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Åh ni är jätte fina =)=) Det är så underbart med sommaren...

2009-06-22 @ 09:58:19
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Emily ♥♥

Ja då.. han frodas allt!! Moa också =) Hon är sååå fin! Hihi sötisar.. stackars Moa då, som inte fick nån vinkning tillbaka :( BUHU!

2009-06-22 @ 21:17:37
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Sofia!

Har liksom glömt bort hur jävla bra o rolig din blogg är, men hur som helst så tänkte jag iaf tipsa om den i min blogg, om det är okej för dej att jag lägger ut den på min sida (någon dag när jag har tid vill säga... hehe).

Sköt om dej o Moa!

Kramar!!

2009-06-23 @ 20:25:22
URL: http://excellencia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo, fast dom slutade jag med i December förra året...fortfarande ingen bebis... hmmm... nåväl... vi får väl hoppas det händer något snart. Har bytt nick på FL förresten. Heter Excellencia där med nu =).

2009-06-23 @ 20:43:07
URL: http://excellencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0