Tisdagkväll

Har varit och hämtat min tandskena som jag ska ha under natten nu på eftermiddagen. Ska bli spännande att se hur jag kommer att kunna sova med en stor gummipryl instucken i munnen... Men det är ett billigt pris för att behålla mina relativt snygga tänder. Tänderna känns JÄTTESTORA nu när all metall som täckte stackarna är borta, känner mig lite som en häst. Men jag vet att min kära Emelie och också tyckte att hennes gaddar såg gigantiska ut när hon tog ut sin tandställning så det är väl en vanesak kan jag tro. Ska slänga in en bild på mitt smajl när jag övertalat mig själv om att jag inte ser ut som en häst. Hur lång tid det tar vågar jag inte spekulera om, haha.

Moa gillade mitt hemlagade morot-palsternackemos skarpt! Hon äter ganska mycket nu varje gång, två frysa kuber med puré (man fryser in purén i isbitsfack som man sedan värmer) och som efterätt får hon tre skedar fruktpuré. Hon har fått smaka på blåbär nu i två dar och hon älskar det! Det är nog ÄNNU mer populär än päron-hallonpurén som hon också gillar. Ska bli sjukt kul att se om hon gillar kött, men det får vänta lite- barnen bör väl vara åtminstone fem månader innan man ger kött, fisk och fågel. Måste lära mig att laga fisk nu för hennes skull, kanske gör det enkelt för mig och köper fileér, jag gillar inte tanken på att hålla i en död fisk med ben och allt. Av samma anledning äter jag inte skaldjur om inte någon annan skalar dem åt mig.
I dag somnade lillrumpa strax efter sju, känns grymt konstigt. Hon är så duktig min tös! Man vet inte vad man ska göra av all ledig tid på kvällarna, det sista har hon faktiskt somnat rätt tidigt, underbart om man kan få in såna sovrutiner! Bara det att ungen sover i 12 timmar utan avbrott är ju en få förunnad lyx, jag är väldigt medveten om att jag ska vara tacksam. och det är jag, oerhört tacksam.
Har glömt att skriva att hon kan sitta helt själv i korta stunder (om man nu räknar 10 sekunder som en stund), skulle bara testa att sätta henne upp på skoj men det gick jättebra, hon sitter ju väldigt framåtlutad/dubbelvikt men hon sitter och blir vansinnigt förtjust själv över sina färdigheter.

Jag börjar få grov ångest över vad jag ska göra när mammaledigheten är slut. Plugga, jobba? Det finns ju fan inte ett enda ledigt jobb på marknaden, vad göra? Just nu fortsätter jag att förneka att hon någonsin kommer bli stor nog för dagis. Åh, du härliga förnekelse!


Kommentarer
Postat av: Jo

Och det jävligaste är ju att om du ska plugga måste du ju söka en termin i förväg! Alltså i april/oktober, beroende på när Moa ska börja dagis.

2009-01-28 @ 10:13:10
Postat av: stina

du skall börja jobba som författare,såklart!!

2009-01-28 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0