Sjuklingen är på bättringsvägen!

I natt har plutten sovit TACK OCH LOV, tack för era söta kommentarer! Hon är fortfarande väldigt krasslig men febern är i alla fall borta och näsan är inte fullt så täppt längre antar jag eftersom att hon kan ligga i sängen och sova utan att vakna och kippa efter andan hela tiden. Har höjt upp sängen med två tjocka böcker under varje ben och gett henne näsdroppar (tack och lov finns det även till bebisar numera) och massor av koksaltlösning.
I går natt satt jag som sagt uppe hela natten fram till kl 6 på morgonen, hon sov dåligt men hon fick i alla fall lite sömn i upprätt ställning, stackarn... Var på apoteket igår, givetvis fanns det ingen snorsug där så det får bli en sväng förbi Babyproffsen snart så att vi har en sån hemma till nästa förkyldning- som jag hoppas dröjer... Vi har ju haft väldig tur ändå att hon inte blivit dålig förrän nu, att det inte kom när hon var riktigt liten och känslig. Nu har hon ju lite kilon att ta på i alla fall, hehe.

Hon har i alla fall ätit bra och varit glad under omständigheterna, till och med skrattat med sin hesa lilla röst ett par gånger. Mammas duktiga tjej! Ska skriva mer sen när jag hinner, nu ska jag och Mikael titta på "The bucket list" och äta lasagnerester sedan igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0