Nattamat

Nu sitter jag här och jäser med en ölkorv av smaken "Hot Amigo" och en ljuvlig pineapple-cider. Det förtjänar jag, bebis har somnat för bara en liten stund sen. Stygg tös, hon som somnat vid åttatiden de senaste dagarna. HERREGUD vad frustrerande det kan vara när man ska natta henne och hon vägrar en tillvaro utan napp i munnen, men samtidigt ska man givetvis äta på sin hand, och då trillar nappen ut. Då blir man arg för att man inte har någon napp, men man vill ändå äta på sin käraste hand. Då trillar nappen ut. Undrar om det är för tidigt att lära henne det här om att både ha kakan och att äta den?
Jag är så otålig också, får myror i kroppen när hon inte vill sova när JAG VILL ATT HON SKA SOVA. Tycker liksom att vi är ett team som bör stötta varandra, haha. Det tycker inte Moa. Men jag antar att det jämnar ut sig för att hon är så förbannat söt med sina ekorrekinder och för att hon tvingas stå ut med min skönsång. Just nu är "I ett hus i skogens slut"-låten VÄLDIGT populär, speciellt om man gör rörelserna till. Skrämmande att jag minns vartenda move, det kom liksom automatiskt utan minsta eftertanke.

Hon har fått testköra sin racer idag också, hon körde väl inte mycket men var väldigt imponerad, konceptet att hon kan stå i den passar mig utmärkt för hon älskar att stå, man måste lyfta upp henne hela tiden så att hon kan promenera runt i knäet. Extra roligt är det när jag lyfter upp henne så att hon får stå ovanpå mina tuttar, men det är farligt ifall hon skulle råka kräkas, och det gör hon ju ganska frekvent. Men i gåstolen får hon stå så mycket hon vill utan att någon stackars mamma får mjölksyra i armarna.
I dag invigdes storlek 68-plaggen, och det är bara att konstatera att även dem snart är urväxta, förbannat! Nu måste jag vara supersnabb för att hinna använda alla kläderna innan dem blir för små, fast detta galna växande borde väl avta snart? Fortsätter det i den här takten kommer hon att vara två meter lång på sin treårsdag, haha.

Litetdahl, måste ju kommentera DIN kommentar på mitt förra inlägg. Fan vad fräckt! Blir lite smålyrisk över detta underliga sammanträffande, och tycker att det är orättvist att allt synkade utom att jag inte hittade några lock till mina backar! Fan ta er, IKEA i Kållered!

Nej, nej, nej. Upptäckte precis att ljusen vi har haft tända på ett fat (eller egentligen en ruggigt ful tallrik vi aldrig använder) på vardagsrumsbordet har smällt totalt och runnit överallt, tallriken är helt täckt och två paket med tändstickor som låg där är nu begravda i stearin, PLUS att det runnit ut på bordet. Fy fan vad trött jag blir. Ja, ja detta får Mikael fixa i morgon, det är trots allt han som är ljuständaren i det här huset. Suck. Visade Mikael precis och han sa "It´s a nice sculpture"...

Här är Moa i sin stol:




Och här är stearinhelvetet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0