Utmaning

Jag har blivit utmanad igen, den här gången av Sandra (eller Saza som hon heter för mig i vår bebistråd, hehe).

REGLER
1. Länka till den som utmanade dig.
2. Berätta sju personliga sanningar om dig själv.
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade!

Hehe, detta kan nog bli tråkigt för er som läst mig blogg länge, för det har säkert kommit upp på tapeten innan. Är ingen särskild hemlig person så jag har ju inte HUR många snaskiga hemligheter som helst att bjuda på!

SJU SANNINGAR OM MIG

1. Under en period drack jag såna kopiösa mängder alkohol att jag lyckades med bedrifter som att däcka i en duschkabin med vattnet igång, bli hemkörd av en krogvakt eftersom jag satt på huk på gatan (ja, det var mitt på avenyn) och störtlipade mitt i natten för att jag inte fick tag i någon taxi och även dansa runt en strippstång på herrklubben Babydolls här i stan (bör väl tillägga att jag INTE strippade, utan bara klängde i stången som en packad babian).
Också undrar folk varför man tröttnat på att "leva livet" och vill ha ett lugnt familjeliv!
2. Hade jag inte tagit mitt förnuft till fånga hade jag gärna blivit gravid igen NU.
3. Jag snusar typ upp en dosa snus per dag. Det blir DYRT.
4. Jag kan aldrig riktigt koppla av. Enda sen jag var liten har jag tänkt över varje drag jag gör, har någon konstig idé om jag är med i en film och är ständigt övervakad. Kanske därför jag alltid stått och grinat framför spegeln, för att verkligen se själv hur synd det är om mig och hur tragisk jag ser ut när jag gråter. Känner mig alltid lite iakktagen, och inte blev det bättre av när jag en gång var hemma hos en kille för många herrans år sen, och han var iväg en stund för att köpa cigaretter och medan han var borta drog jag på musik för fullt och skuttade runt i sofforna och dansade men när jag hörde att han stod och rasslade med dörrnyckeln utanför satte jag mig ner direkt lite nonchalant sådär och när han kommit in tittar han misstänkt på mig en lång stund och frågar "har du dansat?". Det var så jävla creepy.
Hur som helst hoppas jag att detta inte är någon slags paranoid personlighetsstörning utan jag bara är lite väl egocentrisk.
5. När jag skulle ta stelkrampssprutan i fyran grät jag över detta varje natt i flera månader innan. Och jag svimmade vid sticket.


I dag är det fredagen den trettonde. Det är väldigt fint väder för en otursdag. Fast Moa känner nog av vibbarna av konstigheter i luften för hon har totalvägrat sova middag, fick henne till slut att somna för typ tjugo minuter sen och nu pep hon och när jag kom in låg hon och stirrade och var äckligt vaken igen, så det är helt klart slut på den sovstunden. Skitunge, en timme kan hon väl sova i alla fall! Hon är precis som sin mor, jag var vaken JÄMT som bebis och min mor och far fick aldrig någon vuxentid. Och dem är skilda sedan länge, haha.
Vi ska iväg till Sisjön idag, ska till babyproffsen och köpa blöjpåsar+ eventuellt kika på hoppgunga till Moa. Fast jag misstänker att det är ett onödigt köp, hon gillar inte att inte kunna förflytta sig (även om hon kan skutta upp och ned), hade jag satt ner henne i babysittern nu hade hon blivit vansinnig. Det är ingen lättroad bebis vi har, tur att vi har gåstolen, den är GULD värd.
Ska handla på COOP också, vi tömmer kyl och frys löjligt fort! Inte konstigt att man börjar bli rätt fet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var ju bara 5 sanningar... ;)

2009-02-13 @ 16:50:10
URL: http://skumling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0