Tisdag

I går var jag i Frölunda och velade medan Moa sov middag, hon märkte inte ens att jag var borta för hon sov när jag gick och vaknade PRECIS när jag kom tillbaka. Dålig napp i Frölunda dock, bebispulkorna fanns inte kvar på Stadium, buhuuu... Det var rea på alla "vinterlek"-prylar och stora pulkor såldes ut för typ 19 spänn så det var väl utplockat sedan länge. Hade kunnat fråga killen med backslicket som stod i kassan men jag lät bli, det är helt enkelt inte meningen att jag ska få någon pulka til Moa i år. Dessutom hade snön i stort sett smält bort redan.
Sen skulle jag handla lite nya bebiskläder på Lindex men utbudet var helt katastrofalt så jag sparade slantarna istället och satsar på att handla upp dem i stan i helgen istället. Tro det eller ej men bodys i storlek 74 sitter redan på tok för tight, vilket är väldigt underligt med tanke på att hon "bara" var 69 cm lång på kollen sist. Hon har nog ganska lång överkropp helt enkelt, för byxorna passar och ärmarna är nästan lite för långa (vilket är skit, för hon tuggar på dem hela tiden).
Fick i alla fall köpt en söt blommig mössa i hjälmmodell på HM, den är lite stor än men kommer att passa i vår+ bebistofsar! Hon är ju så gullig i tofs att det är totalt ansvarslöst att inte sätta upp håret.
 
På eftermiddagen kom min far och hälsade på eftersom han fyllde år. 52 år är han nu, den gamle. Han är exakt 30 år äldre än mig, född 57 och jag 87, så det är smidigt att hålla reda på hur gammal han är eftersom vi alltid fyller samma, +/- 30 år. Han dök upp två timmar tidigare än beräknat så jag blev skitstressad men hann ändå laga till pannbiff och potatismos i ett rasande tempo- vilken festmåltid va? Tyckte att det smakade skit också, råkade blanda i typ en halvliter för mycket mjölk i moset så det fick en skrämmande konsistens. Blev givetvis skitsur, har aldriga lagat mat åt pappa innan och vill ju imponera med mina cooking-skills som den pappas flicka jag är ut i fingertopparna.
Moa fick klä upp sig med jeansen hon fick av morfar i doppresent, hennes första jeans! Det kändes så högtidligt, buhu. Hon var förresten rätt skraj när han dök upp, fick inga gråtattacker dock men stirrade helt paralyserat med stora ögon en bra stund, sen lugnade hon ner sig och satt med i köket i sin matstol och babblade och åt på sin gummifot.
Och avslappnad på allvar blev hon när hon fick komma ner i sin tuffa bil och slira omkring lite, hon är så grymt mallig när hon sitter där. Hon gick till och med med på att sitta lite i morfars knä (ytterst kort stund dock, ska poängteras). Sen började hon stirra hysteriskt efter mamma och underläppen ploppade ut som alltid innan en depp-attack.

Vi har planerat att ha barnvakt för allra första gången 28 mars, på vår tvåårsdag. Då är hon nästan 6 och en halv månad så det är väl på tiden antar jag... Mamma ska komma hit ett par timmar med vi går ut och äter middag. Så blyg som Moa har blivit så fasar jag lite för det där... Ja, eller blyg är väl fel ord- hon är bara extremt mammig och får lite småpanik om hon inte har mig inom synhåll. Och barnvakt över natten LÄR DRÖJA, det känns helt fruktansvärt bara tanken på att lämna bort henne så länge. 
Men det ska bli väldigt trevligt att komma ut lite i alla fall, vi spånar som fan på vart vi ska käka middag. Någon göteborgare som kan tipsa om den ultimata restaurangen? 

Här är två bilder från igår, på första bilder ser man (eller jag ser i alla fall, viss skräck lysa i bebisens ögon):




 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt hon är och så mycket hår! , hihi :) Nella har bara litegrann. Jo, vad lika bebisar är varandra i denna månad, just det där med blyghet. Sen tänkte jag på detta med längden, att Moa verkar följa din längd medans min lill skrutta följer min trots att pappan är 1.90..hehe. Det ÄR asjobbigt med barnvakt, att våga släppa taget för ett tag.. uhh. Tänk sen när det blir dags för dagis.. bävar för det...



Kram kram/ Iris & Nella ;)

2009-02-24 @ 18:22:11
Postat av: Sara

Hej! Din dotter är så söt =) väntar själv mitt första barn och jag har följt din blogg ett bra tag nu. Kommer ihåg att du för några månader sen skrev om en bok som du tipsade gravida om. Kommer dock inte ihåg vad den heter. Vet du vilken jag menar? hehe=) ha det bra!

2009-02-25 @ 10:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0