Lördag

Nu är jag och Moa uppe och leker (om man nu kan säga att VI leker när hon ligger i babygymmet och jag vinkar och gör tummen upp med jämna mellanrum mot henne) efter en jobbig natt. Hon somnade redan strax före åtta i gårkväll men det har varit mycket pipande från spjälsängen, och jag har ju fan inte vett att lägga mig i tid heller. Vet inte vad hon sysslat med i natt men hon har rullat iväg i sängen en massa gånger och hamnat nedanför kudden och under täcket, hennes nästäppa är ju nästan borta så det kan vara dags att ta bort böckerna vid fotänden för det är väl dem som får henne att glida nedåt.
Klockan fem i morse var hon klarvaken i sängen och jag märker till min förvåning att Mikael inte gått och lagt sig än! Tänkte först att "vad i helv..." och gjorde mig redo att klampa ut och gapa på honom men insåg sen att åhå- han var ju vaken så då slapp ju jag gå upp och mata den hungriga bebisen. Det var väldigt angenämt. Han ligger och sover än förstås, grubblar på när jag ska tvinga honom att gå upp, han får skylla sig själv om han inte kan sova på nätterna som vanligt folk.

Igår var vi iväg och handlade lite, typ två papperspåsar med käk på Hemköp som gick på runt tusenlappen- fy fan vilka priser! Och sedan lite kläder till Moa, så nu är hennes garderob lite uppdaterad och hon slipper använda storlek 62-bodies som knappt går att knäppa. Själva syftet med resan var att hämta ut nya p-piller på apoteket men när vi kommer dit märker jag att jag behövde ha med receptet, var nästan hundra på att det låg inne i deras dator redan men ICKE, så det blev inga piller för mig så jag måste dit idag igen. Jävla p-piller. Vi övervägde att strunta i att hämta dem och skaffa en ny bebis istället, för det är ju betydligt mindre jobb. Hehe.
Måste lägga ner min napp-fetish, varje gång jag är i en mataffär köper jag nya nappar och det är DYRT! Nästan femtio spänn för två stycken. Men det lyckas alltid finna någon ny version att köpa, igår var det jättesöta japanska katter på napparna och det var limited edition och då MÅSTE man ju bara köpa.

Måste klaga på något annat också, mina nya fräcka leggings. Beställde storlek large, tvekade mellan det och medium men valde som sagt det större alternativet och det är PRECIS PÅ GRÄNSEN att dem är för små, vad i helvete? Ska jag behöva köpa XL eller vad är det frågan om? Jag må vara lång och rätt bredhöftad efter förlossningen men största storleken känns lite väl elakt, så jävla stor är jag fan inte. Kom på att det måste blivit något fel i tillverkningen nu igen, de har märkt fel storlek nu igen (det händer mig ofta numera). Mikael försökte trösta med att det nog är små storlekar och jag försöker tro på det men jag har ett minne av att Tina sa att Gina Tricot tvärtom har STORA storlekar på sina leggings, jag hoppas att hon har fel för annars måste jag eventuellt hoppsparka henne.

Funderar på om jag och Moa ska promenera till Frölunda idag medans törnrosa sover, igår bytte vi till sittdelen i vagnen! Man kan fälla sätet så att hon nästan ligger helt platt nu också, men hon har ändå en helt ny utsikt över saker och ting, och jag insåg att det är fritt fram för diverse djur att attackera henne nu också när hon sitter så nära marken. Självklart var vi tvunga att gå förbi en skock alkisar med en helt urflippad hund igår, höll på att kissa ner mig så skraj blev jag. Och jag är en hundälskare av sällan skådat like, men där önskade jag bara att hunden skulle bli överkörd så att jag slapp oroa mig för att han skulle gå till anfall.
Nej, det gjorde jag inte. Tanken på en hund som dör är alltid jävligt vidrig.
Trevlig lördag på er!

Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Haha visst är det kul att kolla "baby-hörnorna" inne i mataffärerna.. man kan ju shoppa ihjäl sig där! Min man tycker det är alldeles onödigt, haha!



Jaså du låg också stilla? Va skönt att höra, eller det där lät inte bra... men du förstår vad jag menar :-) Ska bli skönt att göra ultraljudet, men jag tror inte heller det är någon fara. Har legat över kurvan hela tiden! Hoppas ni får en mysig lördag - KRAM!

2009-02-07 @ 10:36:26
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill se bilder på vad du köpte från gina tricot,hade vart kul att se :)

2009-02-07 @ 18:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0