Grattis Moa fem månader idag!

Nu har min lilla pruttbebis blivit ännu en månad äldre (buhuhu!). Och sjuk IGEN! Trodde inte mina ögon igår när jag såg att det glänste under näsan på henne när hon satt i stolen medan jag fixade käk, men jodå. Snoret rann, och det rann rejält. MEN det är ändå betydligt lindrigare den här gången, för hon har ingen feber och är lika pigg och matglad som vanligt, det är väl snarare jag och Mikael som är helt slut efter att ha sprungit och stoppat in nappen hundra gånger i natt.
Trodde inte alls att hon skulle vilja ha någon vanlig mat idag för sist hon var sjuk vägrade hon, så jag värme bara en liten portion kalvkött-puré men JÖSSES vad hungrig hon var! Så hon åt upp en halv STOR burk med paradispuré till efterrätt (päron, mango och ananas). Förväntar mig nu ett rejält bajslass.

Så det blev ingen spruta idag, sköterskan ville vänta eftersom att hon var dålig och kanske har en infektion i kroppen, för i så fall kan immunförsvaret vara upptagna med att bekämpa förkylningen och inte ta upp vaccinet på samma sätt.
Men det blev vanlig vägning och mätning i alla fall:
Vikt: 8020 gram.
Längd: 69 cm.
Huvudomfång: 43,5 cm.
Jag gissade som vanligt ganska rätt. Hon är fortfarande STOR för sin ålder, inget snack om den saken och kurvan fortsätter att peka uppåt lika mycket som tidigare, jag som trodde att den skulle plana ut. Vår stora starka tjej.
Hon har haft lite röda utslag på hakan och halsen som precis som jag trodde beror på allt dreggel, dessutom kan det tydligen också bero på att tänder är på gång, skulle inte förvåna mig det minsta.
Sköterskan sköt fram tiden för sex månaders kontrollen till 9 mars redan, så får vi ta sprutan då istället. Och då är det läkarbesök samtidigt, ska bli spännande.

I morgon ska jag till barnmorskan för cellprovtagning. Ska bli så sjukt kul att fläka upp sig i gyn-stolen. Ska bli skönt att få det överstökat i alla fall. Kommer helt klart få ont i hjärtat igen av att besöka MVC utan att få skutta upp på britsen och lyssna på hjärtljud. Hoppas att jag får komma dit snart igen fast med ett pyre i magen!

Här är mammas fina 5-månaderstjej:


Kommentarer
Postat av: Isa

Grattis Moa på 5-månaders dagen :)

Önskar

Isa & Isabel

2009-02-17 @ 17:34:33
URL: http://isis79.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis på 5-månadersdagen i efterskott Moa. Och välkommen in i 8-kilosklubben=)

Men du, kan man ta cellprov så tidigt efter förlossningen?

Kram från Anna & Emil

2009-02-18 @ 08:05:24
URL: http://rackarungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0