Fredag

Nu har Moa somnat för sin middagslur, rätt tufft att hon är som en klocka på morgonen. Oftast vaknar hon prick 9 och går man upp då kan man räkna med att hon somnar prick 11 sen. Eller som idag, då vi var löjligt slöa och Mikael hämtade henne när hon vaknade och hon fick ligga mellan oss och tjoa och dra oss i håret och smiska oss i ansiktet (pimp-handen som vi kallar det) i dryga halvtimmen, då somnar hon också en halvtimme senare för middagsluren.
Härlig natt i dag med, den här förkylningen har varit rena barnleken, det var bara första natten som var lite jobbig och sen har hon sovit hur bra som helst, trots igensnorad näsa. Men i natt var det otäckt, skulle tippa på att jag vaknade runt klockan 5 av att hon grymtade och gnydde borta i sängen, krånglade mig upp för att stoppa in nappen och då hade hon glidit ner för kudden och låg under täcket, och när jag slet bort det så kippade hon liksom till, så det kan ju hända att hon haft svårt att andas där under, men troligtvis blev hon bara förvånad och kall när täcket försvann. Varför kan du inte ligga still på nätterna unge? Nu när vi höjt upp huvudändan på sängen är det ju ännu större risk att hon glider ner, men det är en måste om hon ska kunna sova.
Nu är hon snart ett halvår och då minskar risken för plötslig spädbarnsdöd rejält, det finns ytterst små fall med såpass stora bebisar men det KAN såklart hända och bara tanken får mig att vilja kräkas av skräck. Tur att hon sover med nappen i alla fall, det minskar risken tydligen och TUR att hon är så stark att hon förmodligen utan problem hade kunnat rulla runt om hon råkade hamna på mage med ansiktet nedåt.

I dag ska vi iväg och handla, försöka storhandla så gott det går med barnvagn och utan bil. Kylen är löjligt tom, har inte en enda grönsak förutom en gurka och lite ensam vitlök och inte ens matlagningsgrädde. Fick ha LÄTTMJÖLK i min kasslergrattäng igår, fy fan.
Måste ju skryta om att jag inte druckit läsk på hela veckan, inga bullar, chips eller annat gott. Åt visserligen glass med varma hallon härromdagen, men det räknas nästan som nyttigheter mot vad jag i vanliga fall smäller i mig. Hade en jobbig kväll igår med insomnia-barnet och var helt matt och yr i skallen när hon äntligen somnat så jag kastade mig mot köket i panik mot något sött eller fettdrypande. Fanns fan INGENTING! Så jag åt upp Moas majskrokar med salt på, det var faktiskt gott! Vi har micropopcorn också men jag valde mellan popcorn/eventuellt vaken bebis pga poppandet och sovande bebis vann. 
Men i dag ska det handlas i alla fall, ska se om jag kan lura in Mikael på Lindex och köpa lite Moa-kläder, det bara värker i hjärtat på mig efter att ha kollat på hemsidan. Och nu borde man ju kunna köpa upp sig lite storlek 74 va? Hon kan väl FAN inte behöva storlek 80 på ett bra tag i alla fall? När man kollar på storleksguider och brukar det stå att 74-80 passar till barn 9-12 månader. Kan ju utgå från att det där inte stämmer med tanke på att hon redan har storlek 74 och är ynka 5 månader, men någon hejd på växandet måste det ju vara! Eller?

Det är värsta snölandskapet ute och det bara snöar och snöar och det ska bli spännande att testa vagnen i snöunderlag för första gången. Insett att vi nog MÅSTE köpa en pulka om vi ser någon i dag, så kan vi dra henne på den hem! Det är ju hur sött som helst! När jag var bebis hade vi en stor St Bernhardshund som fick dra en pulka efter sig med mig i! Detta måste ju vara det gulligaste någonsin! Nu har ju min far två galna hundar och min mor har en halvgalen (två egentligen eftersom att dem har en ny valp som jag inte träffat ännu) så dessvärre skulle jag över min döda kropp låta något av odjuren dra mitt stackars barn på en pulka, möjligtvis nästa år och om man befinner sig på en plats där det helt säkert inte finns några löpande tikar.    

Och på tal om annat som måste köpas till Moa så har vi hittat världens sötaste pålle i gummi. Det finns såna i väntrummet på BVC och jag blev helt kär första gången jag såg dem och nu har Moa fått provsitta och då var det klart- en sån måste vi ha.
Frågan är om man ska ha originalet "Rody":



ELLER en annan variant som egentligen är sötare- och finns i ROSA!:


Kommentarer
Postat av: Sandra

Guuuuuud så söööööta!! :)

2009-02-20 @ 14:04:24
URL: http://skumling.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sover hon till 9??? Lyx...idag vaknade Maja kvart i 7....

2009-02-20 @ 14:25:02
URL: http://jenny5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0