Åh herregud!

Fick följande kommentar på gårdagens inlägg om Moas leksak:

"Hm... Den här raden i din blogg, "men det lät helt mongo" känns väl inte helt klockren va? Hur tyckte du att den lät, som om den var mongolid, alltså hade downs syndrom? Jag känner en liten tjej med ds, och jag tar illa upp å hennes vägnar för hur nedsättande du uttrycker dig. Kommer nog inte att läsa din blogg något mer."

Svar:
JA, det var precis så jag menade. Genom att använda uttrycket mongo så uttalade jag mitt sedan länge gömda hat för alla utvecklingsstörda. Jag ville såra alla med utvecklingsstörningar, framförallt små barn med Down Syndrom, vände mig faktiskt direkt till den lilla tjejen du känner- tro det eller ej, men jag kände att detta främmande, oskyldiga barn förtjänade en utskällning!
Jag tänker absolut inte be om ursäkt, för är det någon om förolämpat någon så är det du som förolämpat mig. Är det något du kan kritisera mig för så skulle det väl vara mitt ordförråd i så fall, eftersom det slinker med ord som finns på en fjortonårings top 10-list emellanåt. I bland säger jag negerboll också och det är ett sätt att uttrycka mitt hat mot svarta och min hemliga dröm att äta upp deras huvuden.   

Kommentarer
Postat av: Ida ♥

hahahaha, sååå bra!

2009-02-26 @ 11:26:06
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Kristin

skrattar så jag dör



Visst, man kan tänka på vad man säger ibland, men skulle jag ta illa upp varje gång jag läser något som jag kanske eventuellt möjligen skulle kunna tolka som kritik mot mig skulle jag nog ha tagit livet av mig för längesedan.



Saker jag skulle kunna ta illa upp av, men väljer att inse att det inte är kritik riktat rakt mot mig är tex: överviktig (eftersom jag väger lite för mycket), lågavlönad (eftersom jag jobbat på donken i 7 år) eller skuldsatt (eftersom vi har bolån på långt mycket mer än en miljon). Men jag inser att ingen tänker specifikt på mig när de pratar om dessa saker i tal eller skrift.

2009-02-26 @ 11:36:12
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Jenny & Molly

Hahahaha, fyfan vad sjukt!

2009-02-26 @ 11:37:56
URL: http://klutt.blogspot.com
Postat av: Sara

Stackars människa!!

2009-02-26 @ 12:17:13
Postat av: Anonym

HAha! ja det är ju skrattretande.

2009-02-26 @ 14:13:35
URL: http://sabinesblogg.blogspot.com/
Postat av: Jojjo

Att vara tjock, lågavlönad och skuldsatt är ingenting man föds med och inte kan styra över. Börja banta, skaffa bättre jobb och betala av dom skulderna så är problemet löst. Till dig, bloggskrivaren, nej du behöver inte be mig om ursäkt. Och inte någon annan heller för den delen, du har rätt att uttrycka dig som du vill i detta fall. Däremot, nästa gång kanske du kan tänka ett steg längre? Tror inte att du hade känt på samma sätt om det hade varit din dotter som hade ds. Det är allt jag säger. På vilket sätt tycker du att jag har förolämpat dig? Genom att anse att du uttrycker dig illa, eller genom att inte vilja läsa din blogg mer, vilket du ju borde vara glad för? Med vänliga hälsningar.

2009-02-26 @ 17:53:27
Postat av: Jojjo

Att vara tjock, lågavlönad och skuldsatt är ingenting man föds med och inte kan styra över. Börja banta, skaffa bättre jobb och betala av dom skulderna så är problemet löst. Till dig, bloggskrivaren, nej du behöver inte be mig om ursäkt. Och inte någon annan heller för den delen, du har rätt att uttrycka dig som du vill i detta fall. Däremot, nästa gång kanske du kan tänka ett steg längre? Tror inte att du hade känt på samma sätt om det hade varit din dotter som hade ds. Det är allt jag säger. På vilket sätt tycker du att jag har förolämpat dig? Genom att anse att du uttrycker dig illa, eller genom att inte vilja läsa din blogg mer, vilket du ju borde vara glad för? Med vänliga hälsningar.

2009-02-26 @ 17:54:55
Postat av: Iris

Hehe.. ojdå, att man kan reagera så starkt av ett uttryck som många använder. I så fall tänker jag omedelbart ta illa upp av att du pratade "nedsättande" om det finska språket eftersom jag är finsk, hehe :) Nej, men förstår om det låter som kinesiska, det är ett svårt språk. I början när jag träffade Crille så garvade han när jag pratade finska i tele med mina föräldrar.. hihi. Fortsätt att skriva på ditt individuella sätt, jag gillar din blogg. Kram Iris

2009-02-26 @ 20:15:56
URL: http://iris.vuorenmaa.se
Postat av: Emmi

Jag älskar dig soffan och är alltid bakom dig:D

Folk är som de är, men det är inte bara människor som kan vara skumma. För du vet väl det att:

"Livet är en väldigt konstig karusell."

2009-02-26 @ 21:12:49
Postat av: Sarah

haha heja dig ;) alla fattar väl att det inte är så man menar? Annars är man ju rätt trög tycker jag ;D

2009-02-27 @ 16:51:33
URL: http://sarahclasson.blogg.se/
Postat av: Milla

Ha ha ha ha man kan väl inte ta illa upp av allt man läser.. då skulle man ju inte göra annat än att sitta och vara tjurig..

2009-03-02 @ 08:58:39
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0