Lördag

Sensation! Idag tog det endast tolv minuter att natta Moa och James Blund hann bara spela sin låt tre gånger innan hon sov gott. Är detta början till något nytt (en LÄTTNATTAD bebis) eller är det bara ett rent sammanträffande? Jag väljer att tro på det förstnämnda! Fortsätter det funka såhär bra ska hon fick ligga i sängen och bli nattad inom kort, i teorin borde det fungera att hon ligger där istället för på mig om jag har en trygg mammahand på henne så att hon håller sig still. Det finns en sömnmetod som heter "tassmetoden" som funkar precis så, man sätter helt enkelt en tung hand på barnet precis som björnmammor och diverse andra djur lägger en tass över sin unge.
Är lite osäker på hur man ska orka stå böjd över sängen och hålla fast henne dock men i värsta fall får man väl sätta sig bredvid på golvet med en arm genom spjälorna. Låter smärtsamt men dock ingenting i jämförelse vad mina armar stått ut med de sista 10,5 månaderna.

Igår var jag som sagt och shoppade med bebis i sele. Det gick utmärkt förutom att Moa fick något slags ondsint anfall när jag stod i kassan och skulle betala om började puckla på mig i ansiktet för allt vad hon var värt samt suga sig fast vid guldhjärtat på mitt halsband (hon älskar det, och jag tycker att det är rätt festligt också när hon buffar som en tryffelsvin i min halsgrop och slemmar ner med sitt bebisslem).
Så nu är herrns presenter inhandlade och jag är mycket nöjd. Det är ju det tråkigaste som finns att handla till killar och det slutar nästan alltid med att han får DVD-boxar i present men för en gångs skull får han lite annat smått och gott. Mest mjuka paket visserligen och det uppskattar väl inte hanfolket lika mycket som oss damer, men jag tror nog att han ska bli nöjd han också (annars kan han köpa sina egna jävla presenter, hehe...).
Moa fick sin jordgubbsmössa och sen såg jag som vanligt mängder med kläder på Lindex som jag ville ha men det var slutrea och köer ringlade sig genom hela butiken så jag struntade i det, och det var väl bra för i ärlighetens namn är hon väl inte i någon enormt behov av kläder. Det finns ett set med grå tunika med en kanin på och matchande tights i grått och ljusrosa (ljuvlig kombo!) som hon dock SKA ha inom kort och till min glädje hade det kommit in bodys med likande tryckt fast med vovve, kattunge och bambi på.
Var inne i leksaksaffären en sväng också, Moa måste ju få en lära-gåvagn snart. Såg en variant på IKEA för hyfsat pris men tror att jag vill ha en Brio, och det var dyrt i leksaksaffären så jag hoppas att jag kan tigga mig till skjuts snart och åka till Ullared. Vad säger du mamma om du läser? En ullaredstripp kanske kan vara på sin plats snart? * valpöga*.

Idag har vi noll planer, men det är faktiskt sol ute, hör och häpna! Kanske ska man bege sig ut med en filt i trädgården, det var ju evigheter sen. Det har liksom regnat nonstop här i götet den sista månaden och min hjärna är inställd på att sommaren än slut sedan länge och att hösten är här- men så är det ju inte, i alla fall tidsmässigt.
 Är väldigt bitter över att min solbränna är borta sedan länge och tveksam till om jag orkar bygga upp en ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0