Frillesås <3

Idag har vi begett oss till min och herrn lilla byhåla där vi växte upp- underbara Frillesås. Vi åkte tidigt i förmiddags innan Moas middagslur, tänkte att hon skulle somna i bilen och det gjorde hon ju också, ungefär fem kilometer innan vi var framme... Körde runt lite extra för att hon skulle få sova några minuter i alla fall och förfasade oss över allt nytt som byggts. Jag är inget fan av förändringar, så mycket kan jag ju säga.
Men sen blev vi otåliga och parkerade vid stranden ändå, tänkte att vi kunde lyfta över Moa till vagnen och att hon skulle fortsätta sova där men det gjorde hon GIVETVIS inte, men hon var pigg och glad ändå otroligt nog. Det var inte en käft på stranden så vi strosade omkring och kikade en stund, det var rätt kyligt i vinden så vi promenerade bort och kollade om Memme var hemma, det var hon icke, somliga har ju jobb att gå till, hehe. Så vi åkte upp till Mikaels kompis och gick in till honom en stund, Moa försökte sabotera som vanligt men hann tack och lov inte.

Sen åkte vi upp till Hornsjön, och där blåste det inte alls lika mycket men istället blev det molnigt och det dök upp flera miljoner små, små flugor som satte sig överallt. Slog oss ned ändå och trotsade flugorna och tog lite kort, Moa fick doppa fötterna också och skrattade vilt. Rätt kallt i vattnet dock, så hon fick inte bada.
Innan vi åkte hem så stoppade Moa diverse pinnar och skit i munnen och sen gick hon tag på en bit bark och kräktes upp hela sin middag över min mage och arm- tack och lov hade jag precis vikt ner klänningen i ett fåfängt försök att få lite sol på mig trots att det var molnigt. Så då kände vi att det var dags att dra oss hemåt, några otäcka getingar uppenbarade sig dessutom.
Fisen sov i bilen på hemvägen och vi sprang in och shoppade lite bebiskläder+mjukiskanin när vi var hemma i götet igen. Kvällen har avslutats med två långa telefonsamtal (det händer fan inte ofta nu för tiden...) och bad av bebis.

En sak är säker, Frillesås må vara en byhåla men GUD vilken lycka det hade varit att få köpt sig ett hus där så att Moa får växa upp i den helt klart bästa och vackraste byhålan i detta långa land!

Pics:










Kommentarer
Postat av: Maria

Åh va härligt ni har det! Här är det knappt 10 grader och regn, så jag blir allt lite avis... Haha, att dom ska stoppa allt i munnen dessa busungar! Ha det bra! Kram maria och edvin

2009-08-13 @ 20:47:45
URL: http://skralte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0