Fredag

Är på ett OERHÖRT dåligt humör men tänkte försöka mig på ett inlägg ändå.

Igår var det kalasväder (förmodligen sista kalasvädret för året skulle jag tro) så vi packade väskorna och begav oss till Frillesås och stranden, jag har inte varit på stranden och badat på fan vet när, inte hela den här sommaren eller förra i alla fall så det var galet efterlängtat.
Vi slog oss ner på min favoritstrand och lekte järnet i vattnet, Moa tyckte att det var vansinnigt roligt och imponerade på oss genom att stå helt själv för första gången- hon var så illa tvungen då hon inte ville sätta sig ner i kalla vattnet när vi släppte henne. Jag kröp omkring med henne och plaskade med mina valkar dinglade som en valross i min bikini som är för liten, men vadfan, det bjuder jag på, huvudsaken är att min lillfis är glad.
Sen grillade vi korv på engångsgrill- lyckades tappa tre korvar i sanden och snål som jag är envisades jag med att äta en av sandkorvarna. Det var inte gott. Hade med mig plockmat till Moa, makaroner och grönsaker, men hon var som vanligt alltför upptagen med annat så hon fick en flarra istället.
Badkrukan Mikael badade givetvis inte men det gjorde jag, det var snorkallt i vattnet men när jag ÄNTLIGEN kommer till stranden så ska det fanimej badas! Simmade väl hundra meter innan jag gav upp och flöt på späcket resterande metrar in till land, min kondition har ju alltid varit i botten men nu är det riktigt jävla illa. Vi fångade lite maneter som Moa fick leka med- dom var inte populära för hon avskyr allt slemmigt och kladdigt, ett mycket intelligent barn. Mikael fångade räkor och blev helt till sig, det är EN GÅTA hur någon som bott vid havet i nästan hela sitt liv totalt missat att det vimlar av miniräkor även i grunt vatten.
En alldeles, alldeles underbar dag var det i alla fall.

Idag har vi varit och handlat. Såg en skittuff skinnjacka till Moa på KappAhl som GIVETVIS inte fanns i storlek 86, kollade på Lindex efter ett par snickarbyxor jag velat ha i evigheter som inte heller finns i storlek 86 och jag har väntat på att dom ska komma in flera veckor nu, men inget resultat idag heller. Slutligt kollade vi på Skopunkten och mätte Mosets fötter, storlek 20 har hon- dock fanns inga skor som föll oss i smaken. Så det blev bara mat som köptes.
Har lagat en utsökt lasagne och nu ska jag njuta av att terroristen sover!

Bilder från igår:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0