Utmanad!

En utmaning av Karin ska jag givetvis hinna med också, hade glömt av det totalt!

 

1. Hur gammal är du om fem år?
Fyller 27 i oktober om fem år, känns väldigt underligt att tänka på...
2. Vem var den sista du träffade? Mikael och Moa, förstås.
3. Hur lång är du? 178 cm. 
4. Vilken var den senaste film du sett? "Deathrace" med Jason Statham.
5. Vem ringde du senast? Memme.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det var till Mikael och jag var sur, första argsint sms:et jag skickat på år och dag.
7. Vad är helgens planer? Det ska påskfiras hos diverse släktingar.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Inget alls egentligen numera, men måste jag välja tar jag ringa för Moa tycker att det är skitkul med högtalarfunktionen:). 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sedan jag var cirka tio år.
10. När såg du senast din mamma? När hon barnvaktade Moa på vår tvåårsdag:) 
11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrön.
12. När vaknade du idag? Vi klev upp ca. 07.15 och hade då legat och dragit oss i sängen ett bra tag.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hur hittar man en katt? Dem är ju överallt kattrackorna:)
14. Vilken är din favoritplats? Vid havet!
15. Vilken plats föredrar du minst? Arbetsfömedlingen konkurrerar ut sjukhus. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? På landet med min Mikael i ett stor hus fullt med knubbiga barn!.
17. Vad skrämde dig som barn? Jag var jätterädd för vampyrer och vargar, och det kan man ju förstå.
18. Vem fick dig att skratta senast? Moa.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, det tror jag helt klart.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Vi har både och, vilket krig det hade varit annars!. 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med trosor, om det är kyligt har jag linne också för att slippa frysa halvt ihjäl när Moa kallar på mig under natten.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har en sån där ergonomisk lyxkudde som jag stulit från Mikael och han har tre stycken vanliga. 
23. Hur många landskap har du bott i? Två, Halland och Västra Götaland. Desto fler städer! 
24. Har du någon gång spytt på någon? Aldrig på fyllan men när jag var liten och magsjuk kräktes jag en kaskadspya över pappas rygg+väggen.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.
26. Är du social? Nej, jag är nog rätt osocial, men jag är inte blyg.
27. Vilken är din favoritglass? Daimglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa hus!.
29. Tycker du om kinamat? Jag ÄLSKAR kinamat!
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Juice eller bubbelvatten beroende på hur välfylld kylen är. 
32. Sover du på någon särskild sida? Ja, sover alltid på höger sida.
33. Kan du spela poker? Nej.
34. Tycker du om att mysa? Det är nog min favoritsyssla. 
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Just nu fokuserar jag på Moa, sen vill jag ha en hel skock!:).
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska. 
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet helt klart, har ju bassängfobi.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Bebiskläder.
42. Äger du dyra smycken? Nej, mitt ringfinger väntar spänt.
43. Har du någon gång testat narkotika? Ja, äckligt nog.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En snus.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Får väl säga kände eftersom han inte finns med oss längre, men det är tveklöst Bertil "Ajaj" Quick, min underbare farfar.
46. Välj ett ärr på din kropp? På överläppen där en liten kille en gång valde att kasta en glasburk på mig.
47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning, har alltid mobilen på ljudlös om den ens är på.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Tveksamt.
49. Flirtar du mycket? Nej, haha.
50. Vart togs din profilbild? Profilbild till vad? Bloggen? Den togs hemma.
51. Kan du byta olja på bilen? Gud, nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men jag har ju inget körkort heller.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Har en massa barnböcker som jag skumläser i just nu, har inte så vansinnigt mkt lästid till övers.
54. Läser du dagstidningen? Nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej förutom Familjeliv.se egna tidning.
56. Dansar du i bilen? Om jag får tillfälle till det, ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Banditrock, webradio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett porträtt av Moa. Jag vet, jag är bebisskadad:)
59. När var du i kyrkan senast? På Moas dop, 24 januari.
 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaha okej okej. Vem är din sambo då? :) Vet man vem det är tro? :P

2009-04-09 @ 22:37:15
URL: http://hannalinneal.blogg.se/
Postat av: Karin

Kul att du antog utmaningen :)



Men det står ju att du blivit utmanad av Tess :D

2009-04-09 @ 22:50:34
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha ja fast det gjorde ju inte mig nånting egentligen men :)



Härligt med lite cider. Glad påsk på er med, ha det bra, kram!

2009-04-09 @ 23:15:56
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Josse

Tycker den känns större än magen jag hade med Vincent, men det återstår väl att se nästa gång hos bm när hon ska mäta magen :)

2009-04-10 @ 09:17:07
URL: http://josefinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0